ویژگی های یک کانون جذاب از نگاه حجت الاسلام سادات منصوری

خبرگزاری شبستان: یک کارشناس حوزه دین کانون موفق را کانونی دانست که بتواند زمینه ساز رشد و ارتقای مباحث اعتقادی جوانان و دارا بودن برنامه راهبردی ذکر کرد.

حجت الاسلام سیدمحمد سادات منصوری، رئیس مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در جوار مساجد را یکی از ضرورت هایی نام برد که می تواند زمینه ساز تقویت کارکردهای مسجد شود و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: مسجد چند رکن مهم دارد، که امام جماعت، نمازگزاران و کانون های فرهنگی هنری از ارکان آن به شمار می آیند. مسجد خانه خدا است و خداوند در آیات مختلف قرآن کریم به بیان اهمیت فوق‌العاده جایگاه مسجد اشاره کرده است.

 

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری هم که در کنار مسجد فعالیت دارند در واقع تقویت‌ کننده مباحث دینی در مسجد به شمار می آید یعنی می‌توانند تأثیرگذاری مسجد را چندین برابر کنند. همان گونه که اگر مسجدی امام جماعت قوی و آشنا به علم روز باشد، می تواند تأثیرگذاری بسیاری در محیط‌ های اطراف داشته باشند در مورد کانون های فرهنگی هنری هم این موضوع صادق است. اگر کانونی از جاذبه مندی و تنوع در برنامه ها برخوردار باشد، می تواند اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان را به مسجد سوق دهد.

 

این کارشناس حوزه دین با اشاره به ویژگی های یک کانون جاذبه مند تصریح کرد: یک کانون‌ فرهنگی هنری جاذبه مند و موفق باید به رشد اعتقادی، عقیدتی، سیاسی و فرهنگی و هنری جوانان کمک کند اگر کانون فرهنگی هنری توانست در این زمینه موفق عمل کند آن موقع است که می توانیم بگوییم تاثیرگذاری کانون فرهنگی هنری در جامعه بسیار است.

 

وی با بیان دیگر مولفه های یک کانون فرهنگی هنری جاذبه مند افزود: همان گونه که مسجد خانه خدا است و باید طبقات مختلف مردم در آنجا حضور داشته باشند تا ارتباط‌ شان با خدا تقویت شود باید چنین جاذبه‌هایی در کانون فرهنگی هنری مسجد هم وجود داشته باشد تا طبقات مختلف مردم اعم از گروه های سنی خردسال، نوجوان، جوان، میان سال در مسجد حضور داشته باشند.
 

این کارشناس حوزه دین یکی دیگر از محورهایی که زمینه ساز جاذبه مندی یک کانون فرهنگی هنری می شود را عدم دخالت کانون های فرهنگی هنری بر سیاسی بازی، جناح‌ بندی و گروه ‌بازی ها عنوان و تصریح کرد: وارد شدن کانون در گروه بندی های سیاسی موجب می‌شود که جاذبه کانون تبدیل به دافعه شود و حضور مردم در کانون های فرهنگی هنری کمرنگ شود. علاوه بر آن یک کانون‌ فرهنگی هنری موفق باید برنامه‌ راهبردی و هدف گذاری مشخصی داشته باشند و افرادی که عضو کانون می شوند با برنامه راهبردی بلند مدت در کانون به فعالیت مشغول باشند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 346783

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha