راه اندازی 28 کانون تا پایان سال/ تمرکز بر فعالیت های آموزشی و علمی

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های خراسان جنوبی تمرکز بر فعالیت های آموزشی را از اهداف دبیرخانه در سال آینده عنوان کرد و گفت: تا پایان سال جاری تعداد کانون ها در استان به 400 باب می رسد.

حجت الاسلام رمضان زاهدی اصل، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان جنوبی با تاکید بر این که کانون های فرهنگی هنری مساجد امروزه توانسته اند تا حدودی به جایگاه واقعی خود نزدیک شوند به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بر منزلت واقعی کانون های مساجد، می توان گفت در دو سال اخیر پیشرفت کانون ها به اندازه دو دهه گذشته بوده است و در حال حاضر شایسته است که برای پیشبرد سریع تر اهداف کانون ها با سلیقه بهتر و موثرتری عمل کنیم.

 

وی افزود: برای رسیدن به این امر مهم لازم است از حضور جوانان کارامد و توانمند در عرصه های مختلف اجتماعی، هنری، دینی و ... استفاده کنیم و با بهره مندی از خلاقیت های ذهنی این نسل ها و استفاده از پتانسیل های به روز آنان در تثبیت جایگاه واقعی کانون های مساجد بکوشیم.

 

حجت الاسلام زاهدی اصل با بیان این که کانون پاتوقی برای جوانان و نوجوانان امروز محسوب می شود، اظهار کرد: کانون ها مراکز اجتماعی قابل اعتماد و مفیدی هستند که از طریق رونق آن ها، می توان در مناسبت های مختلف ملی، مذهبی، سیاسی و .... گروه های مختلف سنی بخصوص جوانان را گرد یکدیگر جمع کرد و به همین بهانه بسیاری از امورات دینی و روز مردم را مرتفع کرد.

 

وی ادامه داد: در واقع اعتماد به جوانان در مساجد و بخصوص کانون ها که مستقیماً با مسائل فرهنگی و هنری در ارتباطند و همواره بر آن تاکید فراوانی شده است می تواند در پرورش نسل هایی با ایمان، معتمد و معتقد تاثیرات شگرفی داشته باشد و از سوی دیگر کارهای مربوط به مساجد و کانون ها نیز منطبق با نیاز روز نسل جوان و نوجوان اداره شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان جنوبی با تاکید بر این که تمامی تلاش دبیرخانه استان بر امر زدودن محرومیت از چهره این استان است، گفت: در سال اخیر تلاش های بسیاری برای پیشرفت و بهبود اوضاع دبیرخانه استان و کانون های فرهنگی هنری مساجد آن صورت گرفته که می توان از میان آن به راه اندازی ساختمان مستقل دبیرخانه و جداسازی از ساختمان های سازمان ها و ارگان های دیگر اشاره کرد و این امر برگ سبزی است که می توان آن را موفقیت بزرگی برای این استان جدیدالتاسیس محسوب کرد.

 

وی با بیان این که در سال آینده تمرکز دبیرخانه استان بر فعالیت های آموزشی برای گروه های مختلف است، افزود: راه اندازی نمایندگی در شهرستان طبس نیز از اقدامات دیگری است که در نتیجه آن کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان برای امورات اداری و غیره نیاز به مراجعه به مرکز استان ندارند و از همان جا می توانند نیاز خود را مرتفع کنند.

 

حجت الاسلام زاهدی اصل با اشاره به این که سهمیه راه اندازی کانون ها در استان خراسان جنوبی به سقف خود نزدیک است افزود: بیشترین تلاش مسئولین استانی دبیرخانه بر هماهنگی با ستاد عالی کانون های مساجد کشور است و نتیجه این امر، اجرای برنامه های ملی تدارک دیده توسط ستاد در استان و فعالیت 372 کانون شهری و روستایی در سطح استان است.

پایان پیام/

کد خبر 348480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha