تلاش برای جذب کودکان به فعالیت های کانون و مسجد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های لرستان با تاکید برتلاش دبیرخانه برای جذب کودکان به کانون ها در سال جدید گفت: یکی از دلایل دوری برخی جوانان از کانونها و مساجد مانوس نشدن آنان با این مراکز در کودکی است.

حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، بهترین زیرساخت های فرهنگی جامعه اسلامی محسوب می شوند و اگر قرار بر انجام و رونق فعالیت فرهنگی باشد، می توان از کانون ها به عنوان پایگاه رواج فرهنگ و دین هم سو با یکدیگر استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: اگر به سپردن طرح ها و مسئولیت های شاخص به کانون ها به عنوان مراکز مهم فرهنگی و آموزشی با نگاهی کاملاً جدی و موثر نگریسته و پتانسیل های موجود در آن تقویت شود این مراکز فرهنگی می توانند نقش های مهمی را در جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و شرکت در برنامه های دینی آن ایفا کنند.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر نقش کانون ها در تربیت نسل آینده توضیح داد: شایسته است که در کانون ها تلاش شود با تمرکز بر دعوت خانواده ها به مسجد و کانون ابتدا خانواده ها و سپس کودکان آنان را به شرکت و استفاده از فعالیت های کانون ها جذب و تشویق کرد و این برنامه ای است که دبیرخانه استان لرستان در سال آینده بر آن تاکید خواهد داشت.

 

مسئول دبیرخانه کانون های استان لرستان در ادامه گفت: در جامعه امروز، جوانان به دلیل عدم شناخت و آگاهی کمتر جذب مساجد می شوند و یکی از مقصران اصلی این امر خانواده ها هستند که فرزندان خود را در کودکی با مسجد مانوس نکرده اند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که در حال حاضر 276 کانون در استان لرستان در حال فعالیت است، گفت: در سال 92 با توجه به سهمیه های موجود بالغ بر 50 کانون در استان لرستان راه اندازی شد که در مجموع تمامی این کانون ها علی رغم مشکلات مالی فراوان توانسته اند تا حدودی از رشد کیفی بالایی برخوردار باشند.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 348852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha