توسعه همه جانبه کانون های مساجد ضروری است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: توسعه همه جانبه کانون های فرهنگی هنری مساجد امری لازم و ضروری است.

حجت الاسلام صفر قربانپور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن 18 اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، بر ضرورت توسعه همه جانبه این پایگاه های فرهنگی تاکید کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: کانون های مساجد مامن امنی برای حضور اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان است و باید از لحاظ کمی و کیفی تقویت شود.


وی با بیان اینکه مساجد داری نیروهای با مستعد و معتقدی است، ادامه داد: این پایگاه های نیازمند تقویت هر چه بیشتر هستند و باید با برنامه و هدفمند حرکت کنند.


این مقام مسئول بر تقویت و حمایت از کانون ها تاکید کرد و ادامه داد: همه دستگاه ها و افراد باید از این پایگاه های مردمی را در بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری حمایت کنند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: برنامه های کانون های مساجد به دلیل حضور اقشار ختلف به ویژه جوانان باید کلیدی، هدفمند و بر اساس منویات مقام معظم رهبری باشد و برنامه های که خروجی خوب و مناسبی دارند برای اجرا به دیگر کانون ها و مراکز فرهنگی نیز ارایه شود.
 

حجت الاسلام قربانپور، بیان کرد: در بخش فرهنگی نیازمند کار کارگاهی به ویژه برای جوانان و نوجوانان هستیم و باید اینها را با تعامل و همکاری دستگاه ها و افراد به ویژه ائمه جماعت، مسئولان کانون ها و پایگاه ها در مساجد عملیاتی کرده و به جوانان تفهیم کنیم.


وی با بیان اینکه خواستگاه انقلاب مراکز دینی، مردمی و مذهبی بوده و مساجد جزء اولین پایگاه های مردمی به حساب می آید، ادامه داد: مساجد جزء اماکنی هستند که دغدغه های فکری، مذهبی و اعتقادی در آنجا بیشتر بوده و پایگاهی برای مراجعه آحاد مردم است و این پایگاه ها باید بیش از پیش تقویت شوند.


حجت الاسلام قربانپور ساماندهی فعالیت های مساجد را ضروری دانست و ادامه داد: اگر فعالیت ائمه جماعت، هیئت امنا، کانون های مساجد و پایگاه ها ساماندهی شود بهره دهی بیشتری خواهند داشت.


وی در پایان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی آماده حمایت، پشتیبانی و همکاری با کانون های فرهنگی هنری مساجد است.


پایان پیام/

کد خبر 349024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha