تحقق 100درصدی سهمیه تأسیس کانونهای فرهنگی و هنری در مساجد خراسان شمالی

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از تحقق 100 درصدی سهمیه تأسیس کانون های مساجد خبر داد.

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در آستانه بیست و یکمین سالروز تأسیس ستادعالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در تشریح اهم فعالیت های این حوزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان سهمیه تأسیس کانون های مساجد استان در سال جاری را 60 باب ذکر کرد و افزود: با جذب کامل این سهمیه، این آمار تا پایان سال به 300 کانون فرهنگی و هنری افزایش می یابد.

وی تعداد کانون های تخصصی فعال در مساجد استان را نیز 23 کانون اعلام کرد که از این تعداد سه کانون "ولایت"، "هنرهای تجسمی" و "ایثار و شهادت" در سال جاری مجوز فعالیت تخصصی را کسب کرده اند.

شیرازیان، با اشاره به تلاش اعضای کانون های تخصصی در اجرای برنامه های محوله، به انعقاد تفاهمنامه با برخی ادارات مرتبط با حوزه کانون تخصصی اشاره کرد و از افتتاح خانه سلامت در کانون تخصصی سلامت خبر داد و افزود: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده با دانشگاه علوم پزشکی این کانون در راستای آموزش مفاهیم سلامت، تربیت مربی سلامت و ارتقای بهداشت عمومی مساجد با برگزاری دوره‌های آموزشی فعالیت می کند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، بازدید از کانون های مساجد به ویژه در شهرستان ها و روستاها را از جمله برنامه های مستمر این حوزه بیان کرد و افزود: در سال جاری از 90 کانون بازدید شد و عملکرد آنها در حوزه مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی جذب سهمیه کامل بیمه کتابداران در سال جاری را از دیگر برنامه های محقق شده ذکر کرد و با بیان اینکه امسال 43 کتابدار از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره مند شدند، افزود: در حال حاضر 90 کتابدار کانون های مساجد خراسان شمالی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

شیرازیان به فعالیت 185 کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستاها اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از 60 درصد کانون ها در مناطق محروم و روستاها فعالیت دارد، اظهارداشت: هدف ما راه اندازی کانون ها در مناطق محروم و بهره مندی مردم دورترین نقاط استان از خدمات فرهنگی است.

وی همچنین بیان کرد: در سال جاری، 16 فعال و نخبه روستایی در دومین کنگره نخبگان روستایی که در مشهد مقدس برگزار شد، حضور یاقتند.

 پایان پیام/

کد خبر 348931

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha