بیانات رهبر انقلاب درخصوص کانون های مساجد آوای انتظار تلفن همراه گردید

خبرگزاری شبستان: بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آستانه 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد آوای انتظار تلفن همراه گردید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در آستانه 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ آوای انتظار تلفن همراه گردید.

 

علاقه مندان از خط همراه اول با پیامک عدد 53852 به شماره 8989 و از خطوط ایرانسل با پیامک عدد 4418284 به شماره 7575 می توانند این آوای انتظار را در تلفن همراه خود فعال کنند.

 

بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار علما و روحانیون استان خراسان شمالی 19 مهر 1391

من سفارش میکنم که کانونهاى فرهنگى - هنرى مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکارى بسیج. بد است که بین روحانى مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکارى بسیج، این کانونهاى فرهنگى - هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنى که متناسب با نیاز آن جوانى است که آنجا حضور پیدا میکند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتابهائى وجود دارد که میشود از این کتابها استفاده کرد. کتابهائى هست؛ بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانى که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى - هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید. ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد...

 

آقاى فرجام در مورد لباس روحانیت تذکر خوبى دادند. آنهائى که درسشان یک قدرى پیش رفته، لباس روحانیت بپوشند؛ اما بدانند لباس طلبگى پوشیدن، بار سنگینى است. این عمامه‌ى چند سیرى که شما روى سرت میگذارى، خیلى سنگین است. بمجردى که دیدند شما عمامه دارى، سیل سؤال و اشکال و اینها وارد میشود. اگر آنچه که نمیدانى، گفتى نمیدانم، بعد رفتى آن را تحقیق کردى و دانستى و احیاناً آمدى به او گفتى، این خوب است؛ اما اگر آنچه که نمیدانى، به شکل غلط جواب دادى، یا چون نمیدانستى، عصبانى شدى که چرا این را از من سؤال کرد، این دیگر خوب نیست. اگر بناست آدم اینجور باشد، نبودن بهتر است.

 

امامت جماعت در مساجد را محترم بشمارید، مهم بشمارید. کسانى که شایستگى دارند، امامت مساجد خیلى مهم است. در هر وعده‌ى نماز، یا لااقل در هر شبانه‌روزى یک وعده‌ى نماز، با مردم حرف بزنید و افکار را باز کنید. با ذکر حقایق دین و مناقب ائمه (علیهم‌السّلام) دلها را روشن کنید؛ دلها روشن میشود.

پایان پیام/
 

کد خبر 346932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha