راه اندازی، تجهیز و کادرسازی از دستاوردهای کانون های مساجد

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به رشد چشم‌گیر کانو‌ن‌ها و کتابخانه‌های مساجد در سال های گذشته، راه‌اندازی کانون‌، تجهیز و کادرسازی را از دستاوردهای کانون های مساجد در طول سال های گذشته عنوان کرد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در رابطه با ضرورت ایجاد کانون فرهنگی هنری در جوار مسجد به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: امروز مهم‌ترین رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد، رساندن مسجد به جایگاه واقعی است و برای آنکه این اتفاق بیفتد باید کارکردهای مسجد دوباره احیا شود.

  

وی افزود: کارکرد فرهنگی مسجد یکی از کارکردهایی است که از دیر زمان در مساجد مورد توجه است که در این بخش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بازویی که در خدمت امام جماعت و اهالی مسجد قرار می‌گیرد، می‌توانند نقش‌آفرین باشند. در 21 سال گذشته این موضوع توجه قرار گرفت و با هدایت شورای عالی انقلاب فرهنگی و رهنمودهای مقام معظم رهبری کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد شد و امروز بالغ بر 17 هزار و 300 کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد فعال هستند.

  

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری نه‌تنها در رشد و سازندگی نسل جوان مؤثر هستند بلکه برای ترمیم بافت‌های فرسوده هر محله هم می‌توانند نقش ایفا کنند و در واقع ستاد کوچکی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن به شمار می‌آیند.

  

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به دستاوردهای ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در سال‌های گذشته ادامه داد: بر اساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی سه مأموریت اصلی راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری، تجهیز و کادرسازی بر عهده ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور است که در این سه حوزه شاهد رشد چشم‌گیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از لحاظ کمی و کیفی بوده‌ایم.

  

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به رشد کمی کتابخانه‌های مساجد کشور نیز اشاره کرد و گفت: امروز کتابخانه‌های مساجد از مرز 11 هزار پایگاه گذشته است.

  

وی با اشاره به اینکه در حوزه کادر سازی دوره های آموزشی و برنامه های متنوع در طول سال به صورت متمرکز و غیر متمرکز در حال انجام است، گفت: امروز در همه حوزه ها شاهد ورود جوانان مسجدی هستیم که در کانون‌های فرهنگی هنری تربیت شدند‌ و به جایگاهی رسیدند‌ که در جامعه مؤثر هستند که به فضل الهی شاهد رشد بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

  

حجت‌الاسلام سلیمانی توسعه کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را مهم‌ترین محوری دانست که در طول هشت سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است و تصریح کرد: همان‌گونه به دنبال راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستیم به دنبال تعمیق برنامه‌ها نیز باید باشیم. اگر این دو حرکت در کنار هم و به موازت هم اتفاق بیفتد نتیجه آن تربیت انسان‌های متخصص و متعهدی است که می‌توانند در آینده کشور نقش‌آفرین باشند و مدیریت مختلف‌ را در عرصه‌های گوناگون بر عهده بگیرند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 349674

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha