120 کانون تخصصی تعالی خانواده در تهران ایجاد می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران با اشاره به اهتمام این دبیرخانه به موضوع آموزش خانواده از ایجاد 120 کانون تخصصی تعالی خانواده در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام جواد گلی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران در همایش اعضای کانون های مساجد، ائمه جماعات و روحانیون استان تهران گفت: امروز درشرایطی به سر می بریم که کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران از رشد کمی روبرو هستند که با تلاش مسئولان ستاد عالی کانون های مساجد کشور شاهد این مسئله هستیم که تا برنامه پنچم توسعه یک چهارم مساجد کشور دارای کانون فرهنگی هنری شوند.


وی با اشاره به اینکه شهر تهران با بیش از چهار هزار مسجد دارای یک هزار کانون فرهنگی هنری است، بیان کرد: ما با رعایت توسعه کمی به دنبال توسعه کیفی کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز هستیم زیرا که امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد نیازمند ارتقای دانش، مهارت های کیفی است وباید مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران از این لحاظ ارتقا یابند.


حجت الاسلام گلی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد در سفر به استان خراسان شمالی گفت: باید با در نظر گرفتن راهبرد و خط مشی در شهر تهران تعداد کانون های خواهران را افزایش دهیم زیرا که سهم خواهران در کانون های مساجد استان تهران بسیار کم است.


قائم مقام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع آموزش خانواده را یکی از موضوعات بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امروز با توجه به آسیب هایی اجتماعی در جامعه لازم است آموزش های لازم به خانواده ها در این زمینه ارایه شود و کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند نقش مهمی داشته باشند.


وی از ایجاد 120 کانون تخصصی تعالی خانواده در استان تهران خبر داد و ایجاد خانه هنرمندان مساجد را یکی دیگر از برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران برشمرد.

 

شایان ذکر است، همایش اعضای کانون های مساجد ، ائمه جماعات و روحانیون استان تهران عصر امروز با تقدیر از فعالان وائمه جماعات و کتابداران مساجد استان تهران با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، دبیرستاد عالی کانون های مساجد کشور، استاندار تهران، معاون قرآنی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان تهرا ن ونیز رئیس شورای اسلامی شهرتهران در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
پایان پیام/

کد خبر 350346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha