برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در اراک

خبرگزاری شبستان:‌ جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی شامگاه گذشته(27شهریور) در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در این جلسه با اشاره به صفات کمالیه انسان گفت: انس با قرآن کریم، آبادکردن مساجد، برادری در راه خدا، حُسن خلق، شوخ طبعی و گشاده دستی از جمله خصلت های کمال انسان است.
 

وی در ادامه با اشاره به سیاست های فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: فرهنگ اسلامی باید در همه شئون فردی و اجتماعی به عنوان پایه، اصل و مبنا قرار گیرد.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک درخصوص برخورد با فرهنگ غرب نیزاضافه کرد: در برخورد با فرهنگ غرب باید نقاط مثبت شامل نظم، تکنیک ها و تکنولوژی هایی که منجر به پیشرفت جامعه می شود، استخراج و نقاط منفی آن را حذف کرد.


وی در ادامه به آسیب شناسی مسائل فرهنگی و اجتماعی در جلسات شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: مسائلی از قبیل خانواده، ازدواج، طلاق، مواد مخدر، تربیت فرزندان و مبارزه با فساد نیازمند برنامه ریزی مستمر است که در این راستا دستگاه های فرهنگی وظیفه خطیری برعهده دارند.


در ادامه این نشست علی اکبر شعبانی فرد، استاندار استان مرکزی نیز با اشاره به توطئه های دشمنان از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گفت: دشمنان همواره درصدد ضربه زدن به مفاهیم و ارزش های اسلامی هستند.

 

وی خواستار انجام فعالیت های زیربنایی و استفاده از الگوهای موفق برای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه شد و افزود: با بستر سازی مناسب زمینه تولید علم و دانش در جامعه فراهم می شود.


در ادامه این جلسه مصطفی مشایخی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز به ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده، پرداخت.


در ادامه جلسه هر یک از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی به ارایه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص دستور کار جلسه پرداختند.
 

پایان پیام/

کد خبر 294330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha