برنامه ریزی برای احداث مسجد درمکان های فاقد مسجد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر برنامه ریزی برای ساخت مسجد در مناطق شهری که فاقد مسجد است تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک(21 دی) در جلسه شورای اداری استان مرکزی که در استانداری این استان با حضور رییس دیوانعالی کشور برگزار شد، گفت: در برخی شهرک ها و مناطق شهری و روستایی استان شاهد عدم وجود مسجد هستیم که مسئولان باید برای ساخت این اماکن که نیاز منطقه است، برنامه ریزی کنند.


وی با اشاره به اینکه محور شهرسازی اسلامی بر ساخت مساجد و حوزه های علمیه قرار دارد، ادامه داد: در جامعه اسلامی باید این موارد در ساخت و ساز شهری مد نظر قرار گیرد.


آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: درحال حاضر 21 منطقه شهری اراک فاقد مسجد است که می طلبد در برنامه ای ویژه اصلاحات لازم در جهت جبران کمبودها صورت بگیرد.


این مقام مسئول اظهار کرد: در انجام امور عمرانی و طرح های عمرانی باید به پیوست های فرهنگی و زیست محیطی توجه شود چرا که این امر تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه است و مدیران دستگاه های اجرایی باید در اقدامات عمرانی خود این مهم را مد نظر قرار دهند.


امام جمعه اراک با اشاره به کمبود اعتبار و بودجه های عمرانی بیان کرد: مدیران باید با اولویت گذاری و برنامه ریزی صحیح و حساب شده از ظرفیت ها در جهت رفع مشکلات و رسیدن به حد مطلوب استفاده کنند.


آیت الله دری بهبود وضعیت معیشت مردم، کار و تولید و کارآفرینی را ضروری دانست و ادامه داد: در شرایط کنونی مدیران دولت اعتدال باید با برنامه ریزی آسیب ها را شناسایی کرده و تهدید ها را به فرصت تبدیل کنند.


پایان پیام/

کد خبر 331686

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha