شغل در نظام اسلامی مسئولیت آفرین و امانتی الهی است

آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که شغل در نظام اسلامی مسئولیت آفرین و امانتی الهی است، از مدیران خواست تا با این نگاه و با نهایت تواضع و فروتنی و حسن برخورد وظیفه خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله نوری همدانی امروز (7 دی) در جلسه شورای اداری استان قم که در دفتر ایشان برگزار شد، اسلام، مردم و ولایت فقیه را سه رکن انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: محور انقلاب اسلامی مبتنی بر این سه اصل است.


وی با تقسیم بندی مسئولیت در اسلام به سه دسته فردی، اجتماعی و شغلی، تصریح کرد: خودسازی، ایمان، علم، عقل و تقوا جزء مسئولیت های شخصی و فردی محسوب می شود.


این مرجع تقلید با تاکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی در اسلام، امر به معروف و نهی از منکر، شناخت زمان و توجه به اجتماع را از مهم ترین مسئولیت های اجتماعی عنوان کرد و افزود: اسلام دین اجتماعی است و همه در آن مسئول هستند.


آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت حماسه های 9 و 19 دی، ادامه داد: بنده در جریان فتنه 88 و از سر احساس وظیفه، به استان های مختلف کشور سفر کرده و بصیرت افزایی کردم.


وی به شعار معروف خود مبنی بر خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است اشاره و تصریح کرد: این شعر به فضل الهی عالم گیر شده و در جریان سفر به کشورهای اسلامی و تانزانیا شاهد طنین انداز شدن این شعار در مجالس بودیم.


آیت الله نوری همدانی انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) دانست و گفت: این انقلاب الهی هر روز چهره مستکبران را بیش از گذشته آشکار می‌سازد و مستضعفان را تقویت می‌کند و همین مسئله نشان‌دهنده زمینه ساز بودن آن برای ظهور امام عصر(عج) است.


وی با اشاره به این که شغل در نظام اسلامی مسئولیت آفرین و امانتی الهی است، از مدیران خواست تا با این نگاه و با نهایت تواضع و فروتنی و حسن برخورد وظیفه خود را انجام دهند.

 

بنابر گزارش شبستان، کرمرضا پیریایی، استاندار قم نیز در این جلسه، فرصت دیدار با علما را بهترین فرصت برای خود و مدیران استان دانست و افزود: در این جلسات ضمن ارائه گزارش اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در استان، از رهنمودها و دیدگاه‌های بینشی و رهگشای علما استفاده می کنیم.


استاندار قم با تاکید بر لزوم پاسداشت یوم الله نهم و نوزدهم دی ماه و دهه بصیرت، از این 2 مناسبت به عنوان حماسه های تاریخی و بیادماندنی ملت بزرگ و حماسه ساز ایران اسلامی یاد کرد و گفت: این 2 حماسه اتحاد و پیوند امام و امت و بصیرت و موقعیت شناسی ملت ایران را به جهانیان نشان داد.


پیریایی همچنین با اشاره به نقش بصیرت در خنثی سازی توطئه های دشمنان در طول حیات طیبه انقلاب اسلامی، افزود: عنصر بصیرت حاصل درس امام و رهبری در پیشبرد انقلاب اسلامی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.


وی در ادامه سربازی رهبر و خادمی مردم را بهترین توصیف برای مدیریت در نظام اسلامی برشمرد و گفت: همه ما در عرصه خدمت باید این نکته را در سرلوحه کار خود قرار دهیم.


استاندار قم با اشاره به این که فضای وفاق ، همدلی و روحیه کار جمعی خوبی در استان شکل گرفته است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا از این فضا به بهترین شکل ممکن برای پیشرفت و توسعه قم و نیل آن به جایگاه واقعی آن به عنوان جهانشهر شیعی استفاده کنیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 210680

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha