سبک زندگی اسلامی باید درزندگی افراد ساری و جاری باشد

خبرگزاری شبستان: یکی از وعاظ شهر اراک گفت: سبک زندگی اسلامی باید در زندگی فرد فرد افراد جامعه اسلامی ساری و جاری باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستاناز اراک، حجت الاسلام حسین صابری، یکی از وعاظ شهر اراک شامگاه گذشته(27 تیر) همزمان با شب شهادت حضرت علی(ع) در مراسمی که در مصلای بیت المقدس شهر اراک برگزار شد، به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی ما مسلمانان و شیعیان باید بر اساس دستورات اسلامی ، قرآنی، ولایی باشد.


وی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، ادامه داد: بارها و بارها شاهد بیانات ایشان در رابطه با سبک زندگی اسلامی بوده ایم و اهمیت این امر تا جایی است که ایشان نام سال را اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کرده اند.

 

حجت الاسلام صابری ادامه داد: سبک زندگی ما باید قرآنی باشد چرا که قران درباره زندگی فردی و اجتماعی انسان سخن گفته و جهت و الگوی اخلاقی، اسلامی و ایمانی را معرفی کرده است.
 

وی اضافه کرد: قرآن می فرماید برای شما یک الگو و نمونه اخلاقی نیکوی انسانی به نام پیامبر رحمت، پیام آور دوستی و مهر را معرفی می کنم که از او الگو گرفته و آنچان که ایشان و خاندان ایشان زندگی کردند زندگی کرده و به قرآن و عترت تمسک جویید.
 

به کعبه ولادت به مسجد شهادت
 

حجت الاسلام صابری ادامه داد: از عظمت و بزرگی علی بن ابیطالب(ع) همین بس که در خانه کعبه متولد شد و در محراب مسجد به شهادت رسید.
 

وی با اشاره به صبر و بردباری امام اول شیعیان، گفت: علی (ع) صبر و بردباری را در دانشگاه پیامبر اکرم(ص) آموخت چرا که در دامان ایشان پرورش یافت و به درجه رفیع امامت رسید.
 

این خطیب اراکی اضافه کرد: همه باید در مسیر قرآن وعترت قرار بگیریم و از کلام نورانی پیامبر رحمت سخن بیاموزیم و سخن بگویم.

 

حجت الاسلام صابری ادامه داد: سبک زندگی پیغمبر(ص)، فاطمه(س) ، علی(ع) و فرزندان ایشان را الگوی رفتاری و اخلاقی خود قرار دهیم و در میسر آنان حرکت کنیم چرا که سعادت دنیاو آخرت درگرو این امر است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین در نقاط مختلف به ویژه عراق و فلسطین اشاره کرد و گفت: اسرائیل جنایت کار بار دیگر دست به کشتار مردم بی دفاع زده است.
 

حجت الاسلام صابری نابودی دشمنان اسلام ومسلمین را از درگاه خداوند متعال خواستار شد و افزود: در این شب های با عظمت ماه مبارک رمضان خمپاره و موشک میهمان سفره های افطار مردم مسلمان فلسطین است.
 

پایان پیام/

کد خبر 386967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha