تقوا ذخیره و توشه ای برای زندگانی و آخرت  انسان است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: تقوا ذخیره و توشه ای برای عمر و زندگی و آخرت انسان است

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، شامگاه گذشته (27 تیر ماه) همزمان با شب شهادت حضرت علی(ع) در مراسمی که در مصلای بیت المقدس شهر اراک برگزار شد، گفت: امیر المومنین علی (ع) در آخرین لحظات و زمان های باقی مانده از عمر شریف خود به عصاره و خلاصه ای از مهمترین چیزها را که انسان باید انجام دهد را در قالب وصیت نامه خود بیان فرمودند.
 

وی افزود: بیانات ایشان در سه بخش یک خطاب به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بود، بخشی راجع به قاتل خود و قصاص او و بخش دیگرنیز خطاب به همه بود که آن نقشه راهی برای همه مومنین و مومنات تا قیام قیامت است.
 

تقوا توشه ای برای آخرت
 

امام جمعه اراک اضافه کرد: حضرت علی(ع) در بیانات خود اولین مساله و مهمترین مساله را تقوای الهی دانست و بیان کرد: تقوا ذخیره و توشه ای برای همیشه عمر تا قبر و قیامت و آخرت است.
 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: نهج البلاغه کتاب تقوا و علی(ع) امام متقین و امام اهل تقوا است و اگر ما در مسیر تقوا حرکت کنیم شیعه امیر المومنین هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: 250 بار در قرآن کریم سخن از تقوا زده شده است و نماز جمعه نیز با توصیه به تقوای الهی آغاز می شود و با تاکید بر تقوا به پایان می رسد.

 

آیت الله دری نجف آبادی نظم در امور را دومین دستور خحضرت علی(ع) دانست و بیان کرد: کارهای مسلمانان باید بر اساس تظم باشد و چرا که مسلمان مظهر نظم و تقوا است.
 

وی نظم داشتن را نشانه مسلمانی دانست و اضافه کرد: مولای متقیان حضرت علی(ع) صلاح ذات بینکم را ضروری دانسته و سومین مطلبی که در مورد آن سخن فرموده و به دوری از دعوا ،نزاع و کشمکش تاکید کرده است.
 

الله الله بالقرآن
 

امام جمعه اراک گفت: حضرت علی(ع) در پایان به قرائت قرآن، عمل به قرآن و حرکت در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) تاکید کرده و افزوده است: خدا را خدارا در باره قرآن که قران یادگار و امانت پیغمبر است و از آن غافل نشوید.
 

نمانیده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: قرآن و عترت در کنار هم هستند از آن ها پیروی کرده و مراقب باشید در عمل به قرآن دیگران از شما سبقت نگیرند.
 

این مقام مسئول اضافه کرد: ایشان بعد از قرآن به نماز اشاره کرده است و فرموده است نمازستون دین است آن را جدی بگیرید چرا که اول چیزی که فردای قیامت از شما سوال شود در باره نماز است.
 

وی بیان کرد: نماز همانند چشمه آب روانی است که انسان در شبانه روز پنج با خود را در آن شستوشو داده و آلودگی ها را از خود دور می کند.

 

امام جمعه اراک به اقامه نماز با اخلاص و با حضور قلب تاکید کرد و گفت: در رابطه با نماز سهل انگاری نشود چرا که نماز ستون دین و راه ارتباط انسان با خداست.
 

وی اضافه کرد: امیرالمومنین(ع) در آخرین لحظات زندگی خود بعد از بیان وصیت نامه خود همواره مشغول نماز و دعا و ذکر بود و همچنین امام حسین(ع) نیز از دنیا رفت در حالی که سر به سجده داشت.
 

پایان پیام/

کد خبر 386963

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha