مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی در سبک زندگی اسلامی مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی از جمله مواردی مهمی است که باید در سبک زندگی اجتماعی مورد توجه قرار بگیرد.

 خبرگزاری شبستان، در راستای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با سبک زندگی اسلامی گفتگویی با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک روی سایت قرار داد که بخش دوم این گفتگو به شرح زیر است...


شبستان:اهمیت مسئولیت ها و مشارکت اجتماعی در سبک زندگی؟


یکی دیگر از مسائل مهم در فرهنگ اسلامی و روابط اجتماعی مسئله مشارکت های اجتماعی، همکاری، تعاون، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد، ایثار و فداکاری نسبت به یکدیگر، اخوت و برادری، عدالتخواهی و مساوات نسبت به یکدیگراست.


این مقام ارشد استان ادامه داد: پرهیز از تفرقه افکنی و جدال و مراء، تخاصم و دشمنی با یکدیگر و ده ها موضوع مهم و ضروری دیگر است که در سبک زندگی و روش و منش و تعامل اسلامی و اجتماعی باید مورد توجه جدی و سازنده قرار گیرد و روابط اجتماعی و معاشرت و تعامل بر اساس عدل و انصاف و برادری و محبت باشد و روز به روز برای وسعت و عمق آن افزوده شود و باید هرگونه مانعی را در این راه از میان برداشت و زمینه های حاکمیت روح توحید و عدالت را حاکم کرد و این بیان پیامبر (ص) را در حجۀ الوداع لباس عمل پوشانید که: اَیَّهَا النّاسُ کُلُّکُمْ لِادَمَ وَ ادَمُ مِنْ تُرابٍ .


شبستان:وظیفه بزرگ نخبگان و فرهیختگان دینی در این رابطه چیست؟

 رسالت بزرگ علماء و نخبگان و فرهیختگان و اندیشمندان در عصر حاضر احیاء علوم و معارف اسلامی و تهذیب نفوس است که در این راستا باید تلاش و کوشش فراوان صورت گیرد.


وی با اشاره به اینکه همه باید بسان بزرگان دین و مرزبانان توحید عمل نموده و با مجاهدت همه جانبه زمینه مجد و عظمت و اتحاد دنیای اسلام را فراهم و امت اسلامی را سامان دهیم، افزود: نقشه های شیطانی شیطان بزرگ را نقش بر آب کنیم و از تجارب تاریخی درس آموزی کرده و سرنوشت امت اسلامی را خود رقم بزنیم و به شیاطین مجال فتنه گری و فتنه انگیزی و منافق پروری ندهیم و بر خداوند سبحان توکل کنیم.

 

شبستان:دغدغه‌های مهم در زمینه سبک زندگی چیست؟

 

امروز فضای مجازی خود دارای ابعاد گسترده و تأثیر فراوان علمی و اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و ارتباطی در فرهنگ جوامع و ملت ها دارد و باید با حساسیت در مواجهه با آن تدبیر و برنامه ریزی کرد و هوشیارانه و حکیمانه برخورد شود.


 در برابر طوفان تهاجم سایت ها، ماهواره ها، شبکه ها، اینترنت، فیس بوک و مراکز مشابه دیگر راه روشن و عزت و حیات طیبه اسلامی را انتخاب کنیم و اجازه ندهیم تا دشمنان فضای ما را آلوده کنند و چراغهای عزت و شرف ما را خاموش نمایند و کالاهای شهوت انگیز و آلوده خود را در میان ملت های مسلمان تبلیغ کنند و برای ادامه سلطه استعماری و استکباری خود باز برنامه ریزی و سیاستگذاری و تقنین کنند و این موضوع بسیار مهم و حساس است و هرگونه غفلت از آن سم کشنده ای برای عزت و استقلال ماست.


پایان پیام/
 

کد خبر 372600

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha