توجه به سبک زندگی اسلامی بنیان خانواده ها را تحکیم می بخشد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بجنورد صرف هزینه های میلیونی در جشن های عروسی را به دور از فرهنگ دین اسلام عنوان کرد و گفت: توجه به سبک زندگی اسلامی بنیان های خانواده را تحکیم می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد(19 اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی با اشاره به ایام الابیض و ولادت حضرت علی (ع)، با بیان اینکه اعتکاف حرکت زیبای معنوی و فرهنگی و تاثیر گذار در جامعه است، افزود: حرکت معنویی در جامعه ایجاد شده که امیدواریم این نسیم معنویت در شهر و استان به وزیدن بیفتاد.

 قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، با اشاره به نامگذاری سال به نام فرهنگ و اقتصاد گفت: باید فرهنگ عروسی هایمان را تغییر دهیم و از برگزاری مراسم های پرهزینه و گناه آلود بپرهیزیم.

 امام جمعه بجنورد، صرف هزینه های میلیونی برای دعوت از گروه های موسیقی برای نوازندگی در جشن ها که خود ارتکاب به گناه و صدور گناه نیز محسوب می شود را به دور از فرهنگ دین اسلام عنوان کرد و گفت: این رسوم در هیچ جای دین جایی ندارد.

 وی با بیان اینکه باید شادی هایمان بدون گناه باشد،خاطر نشان کرد: دینداری فقط به نماز خواندن نیست و در همه امورمان باید دین را راهنمای راهمان قرار دهیم.

 امام جمعه بجنورد با اشاره به سالروز فتوای مرحوم میرزای شیرازی در صدور فتوای تحریم تنباکو گفت: در 123 سال پیش در چنین روزی یک روحانی شجاع و روشن ضمیر در مقابل انگلیس ایستاد و توانست قدرت روحانیت را به جهانیان ثابت کند.

 حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: این فتوا زمینه ساز نهضت مشروطه شدو تا پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری یک عالم عادل ادامه یافت.

 امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به هفته هلال احمر از زحمات این قشر قدردانی کرد و این افراد را ایثارگر و خدمتگزاران واقعی در جامعه نام برد که در حوادث مختلف حضور موثر دارند.

 

 پایان پیام/ 

کد خبر 366230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha