هر فرد باید در حوزه خود، احیاگر سبک زندگی اسلامی باشد

خبرگزاری شبستان: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه با توسل به زور و بخشنامه نمی توان سبک زندگی اسلامی را احیا کرد، گفت: هرکسی باید در حوزه خود این سبک را اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "آیت الله سید احمد حسینی خراسانی" عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز (یکم خرداد) در همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی، با بیان اینکه در انجام هر اموری سبک و روشی وجود دارد؛ سبکی را قابل قبول دانست که با منطق، خرد و عقل سازگار باشد.

وی اهمیت مؤثر بودن، کارآمد بودن و مفید بودن هر سبک را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مدل زندگی مسلمانان با غربی ها متفاوت است، زندگی جامعه اسلامی را روش مند خواند.

آیت الله حسینی خراسانی، اُپن و بی پرده بودن را از ویژگی های سبک زندگی در کشورهای غربی در همه حوزه های معماری، شهرسازی و معاشرت بیان کرد و اظهارداشت: پذیرفتن هر سبک و روشی با توجه به باور انسان ها متفاوت است.

وی آیه 9 سوره اسراء را سند سبک زندگی اسلامی برشمرد و با تفسیر "إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدی لِلَّتی‏ هِیَ أَقْوَمُ وَ یُبَشِّرُ الْمُؤْمِنینَ الَّذینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً کَبیراً "گفت: خدا در قرآن می فرماید: بدرستی که این قرآن مردم را به طریقی که راست ترین و استوارترین طریقه است هدایت می کند و مؤمنانی را که عمل شایسته انجام می دهند، بشارت می دهد که پاداش عظیمی برای آنها خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با مقایسه برخی ویژگی های مثبت در کشورهای غربی همچون نظم و قانونمندی، این شیوه زندگی را برگرفته از سبک زندگی اسلامی بیان کرد و گفت: سبک زندگی اسلامی از ماست ولی ما چندان به آن عمل نمی کنیم.

 وی با بیان اینکه با توسل به زور و بخشنامه نمی توان سبک زندگی اسلامی را احیا کرد، گفت: راهکار تحقق سبک زندگی دینی این است که ما در تحقق این مهم از خودمان شروع کنیم و هرکس در حوزه خود این سبک را اجرایی کند.

آیت الله حسینی خراسانی، با اشاره به دغدغه های مقام رهبری و ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین سیاست های کلی جمعیتی از سوی رهبر معظم انقلاب، این مهم را فرصتی مغتنم برای مسئولان دانست که با شیوه ای اصولی بتوان به اهداف عالیه اسلام رسید.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه راهکارهای اسلامی سبک زندگی در حوزه های مختلف از سوی رهبری مشخص شده و مردم نیز نشان داده اند که آماده عمل هستند، وظیفه دولتمردان در شرایط حساس کنونی را سنگین و خطیر خواند و گفت: باید با انسجام و وحدت و به دور از مچ گیری در مقابل تمام قدرت های شیطانی قدعلم کرده در مقابل اسلام، ایستاد.

 پایان پیام/

 

کد خبر 369904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha