هدف برنامه‌های کانون‌های مساجد الگوسازی سبک زندگی اسلامی باشد

خبرگزاری شبستان: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مسجد هسته اصلی مشارکت در تصمیم‌های اجتماعی است، گفت: هدف برنامه‌های کانون‌های مساجد الگوسازی سبک زندگی اسلامی باشد.

حجت الاسلام مجتبی اشجری، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص 18 اسفند، بیست و یکمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با تبریک سالروز تاسیس این نهاد تاثیرگذار گفت: باید از مساجد در راستای حمله فرهنگی دشمن بهره برد.


وی ادامه داد: ظرفیت‌های فرهنگی مساجد در هویت مساجد و پیشینه ارزشمند آن قرار دارد.

 

مساجد هسته اصلی مشارکت در تصمیم‌ گیری‌های اجتماعی

 

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی و نخستین مسجدی که توسط پیامبر(ص) بنا نهاده شد توجه به تحول آفرینی، حل مشکلات مردم، تصمیم سازی و عبادت پروردگار درهم تنیده شد، افزود: از آن زمان به بعد مساجد به عنوان هسته اصلی مشارکت در تصمیم‌های اجتماعی نقش آفرینی می‌کردند.


وی با تاکید بر اینکه امروزه نقش مساجد باید پررنگ تر شود، اظهار کرد: ما در برابر سیل هدفمند تهاجم فرهنگی قرار گرفتیم و اگر در گذشته‌های دور حرکت فیزیکی دشمن برای فتح کشورهای اسلامی مورد توجه بود امروزه این حرکت تبدیل به یک حرکت خزنده شده است و مساجد نقش بالنده خود را در این زمینه ایفا کنند.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید به سنت حقیقی و کارکرد واقعی مساجد در گذشته بر گردیم، نقشی که در آن مساجد مرجع تصمیم گیری‌ها، ایجاد وحدت، رفع کدورت‌ها و منبع بسیاری از راهکارها بود.

 

آگاه سازی از ظرفیت مساجد بر عهده کانون‌های فرهنگی و هنری است

وی با تصریح اینکه مساجد در راستای ظرفیت سازی همه وجوه فرهنگی را دارا هستند، اذعان کرد: باید بپذیریم، می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد که این کار مهم یعنی آگاهی بخشی از ظرفیت مساجد بر عهده کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ائمه جماعت و هیئت امنا و سایر فعالان فرهنگی در مساجد است.

 

حجت الاسلام اشجری هدف برنامه‌های کانون‌های مساجد را الگوسازی سبک زندگی اسلامی دانست وافزود: زمینه سازی‌های انجام شده در کانون‌های مساجد رویکر جوان محور دارد اگر چه مخاطبان این نهاد سنین مختلف هستند اما خاستگاه بهره گیری از فضایل معنوی فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی برنامه‌هایی است که بخش مهمی از آن را جوانان عضو کانون‌ها برعهده دارند.
 

پایان پیام/

کد خبر 348980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha