کانونهای مساجد بستری برای توسعه سبک زندگی اسلامی در بین خانواده هاست

خبرگزاری شبستان: مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری بهاران روستای ده بهار شهرستان طارم گفت: کانونهای مساجد بستر مناسبی برای توسعه سبک زندگی اسلامی در بین خانواده هاست.

امین نظری در گفتگو با خبرنگار شبستان در زنجان اظهار داشت: خانواده ها نقش موثری در تربیت فرزندان بر مبنای آموزه های دینی دارند.


وی با اشاره به اینکه لازمه مقابله با توطئه های دشمنان در زمینه هجمه های فرهنگی ارتقای بینش و بصیرت جوانان است، ادامه داد: خانواده ها در این زمینه نقش مهمی دارند و در کنار آن نیز نهادهایی که جوانان و نوجوانان با آنها در ارتباط هستند، تاثیر گذارند.
 

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه کانونهای فرهنگی و هنری در این زمینه خاطرنشان ساخت: کانونهای فرهنگی و هنری در کنار مساجد هستند و همین موضوع امنیت خاطری برای خانواده ها در حضور فرزندانشان در این مراکز است.
 

نظری به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: کانونهای فرهنگی و هنری مساجد می تواند اثرگذاری قابل توجهی در این زمینه داشته باشد و با تبیین آموزه های دینی در خصوص سبک زندگی، در این راستا تاثیرگذار خواهد بود.


مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری بهاران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و ادامه داد: مساجد از صدر اسلام محل تجمع و تصمیم گیری مسلمانان بود.
 

وی با اشاره به اینکه نقش این مراکز مقدس در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان محلی برای توزیع اعلامیه های امام خمینی(ره) و پس از آن در 8 سال دفاع مقدس به عنوان محلی برای ثبت نام نیروهای رزمنده، گفت: مساجد نباید تنها محلی برای عبادت اهالی محله باشد، بلکه باید فعالیتهای فرهنگی و هنری و آشنایی جوانان با مسائل سیاسی روز نیز در این مراکز انجام شود.
 

نظری در ادامه به اقدامات این کانون در دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: در همین راستا مسابقات ورزشی تنیس روی میز، کوهپیمایی اعضا، برگزاری طرح تلاوت قرآن کریم و هدیه ثواب آن به روح بنیانگذار کبیر انقلاب و مراسم جشن در محل کانون برگزار شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 343300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha