فرهنگ سازی  بر اساس سبک زندگی اسلامی ، تحقق حماسه اقتصادی دارد

خبرگزاری شبستان: فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان گفت: فرهنگ سازی مناسب بر اساس سبک زندگی اسلامی ، تحقق حماسه اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حسن سعدالدین  (16فروردین)در  جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال جدید درفرمانداری با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان محترم مجلس خبرگان و اعضای شورای انقلاب فرهنگی و چند سخنرانی اخیر در بخش فرهنگ گفت: اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو رکن و پایه اساسی کشوردرداشتن آینده ای روشن با اقتدار و عزت ایرانی است که باید از هم اکنون در این راستا برنامه ریزی هایی فرهنگی در حوزه شهرستان تدوین و اجرا یی شود.


وی از اهتمام ویژه رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در لبیک به منویات رهبری در نامگذاری شعار سال 93به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در بحث فرهنگ خبر داد و گفت: فرهنگ عمومی مردم ایران از شیوه زندگی پیامبران و ائمه اطهار و ولایت فقیه بر اساس اسلام ناب محمدی شکل گرفته است و اعضای ستاد باید با مدیریت جهادی توجه ویژه و بستر ی مناسب برای جوشش فرهنگ عمومی مردم و عزم ملی رافراهم نمایند.


سعدالدین ازفعال شدن دبیرخانه شورا از ابتدای سال جدیدخبر داد و افزود: اهمیت شورای فرهنگ عمومی به گونه ای که میتوان با فرهنگ سازی مناسب بر اساس سبک زندگی اسلامی مباحث اقتصادی را از دروازه فرهنگ به شکلی سریع تر و آسان تر محقق نمود.


فرماندار سمنان در ادامه از تشویق مردم در ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری در چرخه تولید خبر داد و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی همه ما عزم ملی باید گامی بلند در تفکر و برنامه ریزی سریع به سمت تولید و اشتغال داشته باشیم .


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان نیز در این جلسه تدوین نقشه را ه از سوی مقام معظم رهبری در بخش های اقصاد و فرهنگ را مبتنی مباحث دانش بنیان دانست و گفت: باید تحقق حماسه اقتصادی و اقتدار فرهنگی بر اساس برنامه هایی با دستاوردهای علمی همراه باشد که نگاهی تخصصی و علمی و به دور از روزمرگی و سیاست زدگی را به همراه خواهد داشت که این امر مبنای اعتدال در دولت تدبیر و امید و پایداری و ماندگاری اقدامات فرهنگی و اقتصادی است.


محمد رضا سوقندی راهبردهای شورای فرهنگ عمومی استان را در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را با شناسایی و بسیج ساختارهای موجود و استفاده از صابحنظران فرهنگی و اقتصادی اعلام و بیان داشت در این راستا با جلب مشارکت عمومی و عزم ملی مردم و مسئولان از پتاسیل و نقش درونزا و برونگرای اصناف و بازاریان تعاونی ها و کارگاهها و بنگاههای کوچک و بزرگ و..... در بحث تولید و توزیع و مصرف استفاده خواهد شد.


وی همسو کردن دستگاههای فرهنگی و پتانسیل ستادهای مختلف فرهنگی همچون ستاد امربه معروف ، ستاد اقامه نماز ، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و.....در مسیر تحقق شعار سال خبر داد و گفت: در این مسیر از پتانسیل دستگاههای دولتی و نهاد های عمومی غیر دولتی و ساختارهای شبه دولتی نیز در شورا استفاده خواهد شد .


دبیر شورای فرهنگ عمومی استان سمنان از فعال شدن دبیرخانه ستاد با تدوین و اولویت گذاری برنامه های فرهنگی و موضوعات مرتبط در سال جدید بر اساس نوع نیازهای مخاطبان گفت: کمیته پیگیری و نظارت و ارزشیابی برنامه ها در تحقق شعار سال در شورای استان و شهرستان ها شکل میگیرد.


سوقندی استفاده از حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری توسط کارشناسان خبره و مسلط به مباحث فرهنگی را در شناسایی پتانسیل های موجود و برنامه ریزی شهری و منطقه ای و محله ای در بحث فرهنگ را از برنامه های اصلی شورا برشمرد و اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی فرهنگ است که دیگر نهادها بر اساس ان شکل میگیرند اقتصاد ، بازار ، خانواده فرهنگ جهاد و شهادت فرهنگ فاطمی و علوی و.... در بستر فرهنگ اسلامی اجرایی و عمومی میشوند و در واقع فرهنگ زیربنا و جهت دهنده است .


رئیس شورای شهرسمنان نیز در این جلسه گفت: زیر ساخت مورد نیاز اقتصاد از طریق توسعه فرهنگی شکل میگیرد که با توجه به چشم انداز توسعه استان و برش شهرستانی با مدیریت هزینه و مهندسی ارزش بر اساس منابع موجود میتوان اقدامات مناسب و اثر بخشی در اقصاد و فرهنگ در شهر سمنان داشته باشیم.


آلبویه برنامه ریزی را اساس پاسخگویی به مطالبات و نیازهای اقتصادی و فرهنگی نسل های اتی دانست و گفت: با توجه به فرهنگی و مذهبی بودن مردم شهر سمنان میتوانیم با عزم و تعامل مردم و مسولان به عنوان الگویی در کشور اقدامات بزرگ اقتصاد ی و فرهنگی در خور شانی داشته باشیم .


تدوین ساختار جدید شورای فرهنگ عمومی شهرستان ، تشکیل دو کمیته فرهنگی و اقتصادی ، برگزاری جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی شهرستان و استان و استفاده از صاحبنظران حوزه فرهنگی ، تدوین تقویم زمانی برگزاری جلسات شورا تا پایان سال بخشی از مصوبات این جلسه بود.


پایان پیام/

 

کد خبر 355562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha