ابراز محبت به اهل بیت(س) از مولفه های سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور، حضور مسافران نوروزی در بقاع متبرکه را نوعی ابراز محبت به اهل بیت (س) دانست و گفت: ابراز محبت به اهل بیت(س) از مولفه‌های سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، اظهار کرد: یکی از عرصه‌هایی که در کشورهای اسلامی به ویژه در ایران از چند دهه گذشته رونق داشته حضور زائران و مسافران در اماکن متبرکه است.


محبت به اهل بیت(س)سرفصل‌های دین اسلام است

وی یکی از سرفصل‌های دین اسلام را مودت و محبت به اهل بیت(س) خواند و خاطرنشان کرد: براساس آیات قرآن کریم اجر رسالت رسول اکرم(ص) مودت و محبت به اهل بیت(س) است.


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، ابراز محبت به اهل بیت(س) را از مولفه‌های حرکت دینی به سمت سبک زندگی اسلامی معرفی کرد و گفت: از روش‌های ابراز محبت به اهل بیت(س)علاوه بر محبت ظاهری، اطاعت از امامت و ولایت و ابراز محبت به نوادگان و خاندان اهل بیت(س) است.


وی اعلام کرد: حضور مردم در ایام تعطیلات و مناسبت‌ها در اماکن متبرکه به ویژه بقاع متبرکه و مزار امام زادگان از شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی و مورد تاکید بزرگان است.


بقاع متبرکه و مزار امامزدگان، واسطه فیض هستند
حجت الاسلام شرفخانی، امامزدگان را واسطه فیض توصیف و اظهار کرد: مراسم زیارت و توسل در جوار مزار امامزادگان و بقاع متبرکه علاوه بر تکریم برای انسان کمال معنوی به دنبال دارد.


وی اضافه کرد: شیعه و محب اهل بیت(س) بودن مردم ایران و نشستن پای سفره قرآن و اهل بیت(س) مدیون امام زادگان است.


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف تصریح کرد: هجرت و تبلیغات دینی این بزرگواران به اقصی نقاط ایران باعث شیعه شدن و محب بودن مردم ایران شده است.


وی با بیان اینکه حضور گردشگران در ایام نوروز در بقاع متبرکه اثبات محبت به اهل بیت(س) است، اظهار کرد: حضور مردم در بقاع متبرکه گردشگری دینی نیز محسوب می‌شود.


حجت الاسلام شرفخانی به تاکیدات اسلام درباره سفر اشاره کرد و گفت: سفری که بتوان از آن بهره معنوی گرفت، نسبت به مخلوقات خداوند شناخت کسب شود و خداشناسی و معرفت انسان ارتقا یابد، مورد تایید اسلام است.


وی یادآور شد: سازمان اوقاف در کل کشور در ایام نوروز برای خدمت رسانی به مردم و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در جوار امام زادگان، طرح آرامش بهاری را طراحی کرده و اجرا می‌کند.


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اعلام کرد: گردشگران نوروزی با حضور در بقاع متبرکه می‌توانند از برنامه‎های متنوع خیمه‎های معرفت، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی استفاده کنند.


پایان پیام/

کد خبر 353030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha