پیروی از سیره ائمه اطهار (ع) تنها راه پیاده سازی سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: تنها راه برای پیاده سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) و اهل بیت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله‌ سید هاشم‌ حسینی‌ بوشهری‌ مدیر حوزه های علمیه کشور در جمع مردم استان یزد در محل امامزاده سید جعفر محمد (ع) با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیاده سازی سبک زندگس اسلامی در جامعه گفت: تنها راه اجرای فرمان رهبری و پیاده سازی سبک زندگی اسلامی پیروی از سیره و روش ائمه اطهار(ع) و اهل بیت می باشد.

 

وی افزود: مشکل ما این است که به بعضی از احکام اسلامی پرداخته ایم و نسبت به بعضی دیگر غافل مانده ایم.

 

آیت الله‌ بوشهری‌ با اشاره به وجود انواع مختلف حق در جامعه گفت: یکی از مواردی که مکررا در مورد آن بحث شده است حق می باشد.


وی تصریح کرد:حق خدا بر انسان،حق پیامبر بر انسان،حق حکومت بر انسان،حق انسان بر حکومت،حق انسان بر انسان و ... از جمله حقوقی می باشد که در قرآن،آیات و روایان به طور مستقیم و غیر مستقیم به آن پرداخته شده است.


مدیر حوزه های علمیه کشور در تبیین حق خداوند بر انسان گفت: 3 نکته اساسی در این نوع حق وجود دارد که اولین آن معرفت الله یعنی شناخت خداوند می باشد.


وی منظور از شناخت را شناختی عمیق و پایدار از خداوند دانست و افزود:بعداز این نوع شناخت است که انسان باید به خداوند خود محبت ورزد.


آیت الله‌ بوشهری‌ تصریح کرد:در محبت خداوند، باید چنان اوج گرفت که خداوند برای انسان نسبت به هرچیز عزیزتر و والاتر جلوه نماید.


وی سومین نکته را اطاعت از خداوند دانست و گفت: انسان باید در تمامی زمینه ها مانند نماز،روزه،زکات،حج و ... مطیع خداوند باشد و نسبت به این اطاعت پایبند بماند.


آیت الله‌ بوشهری‌ در تبیین حق پیامبر و اهل بیت بر انسان اظهار داشت:خداوند می فرماید" آنچه پیامبر به عنوان باید ها بیان می نماید انجام دهید و از آنچه منع نموده است پرهیز نمایید" که این سخن خداوند خود نشان دهنده حق پیامبر و اهل بیت بر انسان می باشد.


وی همچنین با اشاره به سخنانی از امام علی (ع) امام صادق (ع) گفت:ما باید همان سمت گیری را در برنامه های خودمان داشته باشیم که ائمه اطهار در برنامه های خودشان داشته اند و در عصر حاضر که رهبری پیرو مکتب امام عصر (عج) می باشد پشت سر او حرکت نماییم.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه ائمه اطهار به نیات ما توجه دارند اظهار داشت:حیات طیبه در سایه همراهی ،شناخت و معرفت به اهل بیت میسر می شود.


وی سومین حق را حق الناس دانست و افزود:در جامعه اسلامی مردم نسبت به یکدیگر دارای حقوقی م باشند که یکی از این حقوق نظارت و مراقبت است.


مدیر حوزه های علمیه کشور یا اشاره به فضیلت احیای امر به معرف و نهی از منکر در جامعه گفت:افراد جامعه باید نسبت احساس تکلیف و مسولیت کنند و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا نمایند .

 

پایان پیام/

کد خبر 345610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha