تحصیل بیش از 2500 طلبه یزدی در حوزه های علمیه یزد و قم

خبرگزاری شبستان: دبیر هشتمین همایش تجلیل از فرهیختگان حوزه های علمیه استان گفت:در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 طلبه یزدی در حوزه های علمیه یزد و قم مشغول تحصیل می باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی رییس حوزه علمیه یزد و دبیر هشتمین همایش تجلیل از فرهیختگان حوزه های علمیه ظهر امروز (1 اسفند) در مراسم تجلیل از فرهیختگان حوزه های علمیه با اشاره به قدمت بیش از 500 ساله حوزه های علمیه استان یزد گفت: این حوزه ها در طول تاریخ بزرگان و شخصیت های برجسته ای را در علوم دینی تربیت نموده اند.


وی از تحصیل 2 هزار و 500 طلبه از یزد در حوزه های علمیه یزد و قم خبر داد و افزود: این همایش در جهت تقدیر از تلاش و کوشش های این عزیزان در طول سال برگزار شده است.


مدرسی با اشاره به پیشتازی 20 ساله دانش آموزان یزدی در آزمون ورودی دانشگاه های کشور اظهار داشت: حوزه های علمیه استان نیز توانسته اند جایگاه ممتازی را دربین حوزه های علمیه کشور به خود اختصاص دهند.


وی در تبیین اهداف برگزاری هشتمین همایش تجلیل از فرهیختگان حوزه های علمیه گفت:شناسایی استعداها برتر ، تجلیل از تلاش های اساتید و مدیران، معرفی برکات و آثار حوزویان به جامعه و ایجاد انگیزه برای طلاب تلاشگر در جهت فراگیری علوم دینی از مهمترین اهداف این همایش می باشد.


رییس حوزه علمیه یزد با بیان اینکه تجلیل از این نفرات به معنای نفی تلاش های سایر عزیزان نیست افزود: معیارهای انتخاب در این دوره مدارک تحصیلی ، تهذیب در عمل و توجه به شهرستان ها بوده است.
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور آیت الله العظمی سبحانی مرجع عالیقدر جهان اسلام در این همایش ، از ایشان به عنوان شیخ مفید عصر حاضر یاد کرد و گفت: ایشان نیز به مانند شیخ مفید در همه رشته ها مانند کلام، تفسیر، فقه، تاریخ و سایر علوم دینی دارای سخن و پیشتاز می باشند.


مدرسی پیشگامی در مبارزه با فرقه های ضاله را یکی دیگر از خصوصیات برجسته اخلاقی ایشان دانست و گفت: ایشان از سال های بسیار دور با نوشتن کتاب و تاسیس رشته ای در باب سلفیه مبارزه خود را با فرقه ای که امروز با آن روبرو شده ایم شروع نمودند.


وی با شاره به تالیفات فراوان ایشان اظهار داشت: ایشان در تحقیق و تالیف و تدریس از علمایی هستند که علیرغم کهولت سن روزی 16 ساعت از وقت خود را در این زمینه‌ها صرف می‌کنند.

 

لازم به ذکر است؛در پایان این مراسم مراسم عمامه‌گذاری 9 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان یزد به دست آیت‌الله العظمی سبحانی، مرجع عالیقدر شیعیان جهان تشیع انجام شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 345520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha