حوزه های علمیه باید تلاش بیشتری برای جذب جوانان داشته باشند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت:حوزه های علمیه باید تلاش بیشتری را جهت جذب جوانان به حوزه های علمیه از خود نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان یزد، امروز ( 1 اسفند) در هشتمین مراسم تجلیل از حوزویان استان یزد در سالن شهدای امدادگر هلال احمر گفت: حوزه های علمیه باید با برنامه ریزی تلاش بیشتری را در جهت جذب جوانان به حوزه های علمیه از خود نشان دهند.


وی با اشاره به فعالیت درخشان حوزه های علمیه استان یزد گفت:40 سال پیش مرجعیت شیعه در یزد بود و اکنون نیز باید با تلاش و کوشش این افتخارات به حوزه های علمیه استان بازگردد.


آیت الله ناصری با اشاره به سابقه طولانی حوزه های علمیه استان یزد تصریح کرد:این استان عالم خیز در دامن خود بزرگانی چون طباطبایی، حائری یزدی ، محقق داماد، مدرسی ها،علومی ها وفرسادها و بسیاری دیگر ستارگان درخشان عالم تشیع را پرورش داده است.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به استعداد بالای مردم یزد در حوزه های مختلف اظهار داشت: این استعدادها دارای خصوصیاتی می باشد که بارزترین این خصوصیت ها داشتن فطرتی سالم و خوش طینت می باشد.


وی ضمن تجلیل از دست اندرکاران برگزاری این مراسم گفت: تقدیر و تشکر از زحمات فعالان عرصه های مختلف امری اخلاقی و ضروری بوده و باعث دلگرمی و انگیزه در ادامه راه برای آن ها می شود.


آیت الله ناصری ضمن خیر مقدم حضور آیت الله العظمی سبحانی افزود:من هرگاه ایشان را زیارت می کنم با اخلاق و منش ایشان به یاد امام خمینی (ره) می افتم.


وی از آیت الله العظمی سبحانی به عنوان الگوی تواضع،سادگی ،زهد،پرهیزگاری و بسیاری دیگر از صفات نیکو یاد کرد و اظهار داشت:این مرجع گرانقدر از محضر امام (ره) کسب فیض نموده اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 345474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha