مردم یزد در حفظ سوابق درخشان خود تلاش کنند

خبرگزاری شبستان: آیت الله العظمی سبحانی مرجع گرانقدر عالم تشیع خطاب به مردم دارالعباده و دارالعلم گفت: مردم استان یزد در حفظ سوابق درخشان خود تلاش و کوشش نمایند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلدید، در جمع مردم استان یزد که در محل امامزاده سید جعفر محمد (ع) گردهم آمده بودند گفت: مردم دالعباده و دارالعلم استان یزد باید در حفظ سوابق درخشان خود تلاش و کوشش نمایند.


وی با اشاره به سکونت یک ماهه خود در سال 1334 در استان یزد افزود: من در این مدت چیزی جز پاکی،صداقت و درستی در عمل از مردم این استان ندیدم.


آیت الله سبحانی تصریح کرد: نام استان یزد با پاکی ،صداقت و درستی عجین شده است به طوری که حضرت امام (ره) این استان را با سایر استان ها مقایسه و از این استان به عنوان الگویی برای سایر استانهای کشور یاد می نمودند.


وی با بیان اینکه در تمامی انسان ها میل به نیکی و راستگویی وجود دارد اظهار داشت:این عوامل خارجی است که فطرت پاک انسان را گمراه می سازد وگرنه حتی فرعون و ابلیس نیز دارای فطرت می باشند.


وی مهمترین وظیفه مردم یزد را حفظ فطرت پاک و درست خود دانست و گفت:اکنون مردم یزد باید از حجاب، صداقت،درستی و آنچه از گذشتگان برای آن ها به جای مانده است به خوبی مراقبت نمایند و در برابر عوامل خارجی به خوبی ایستادگی کنند.

 

این مرجع گرانقدر عالم تشیع با اشاره به گسترش شبکه های اطلاع رسانی جمعی و به خصوص اینترنت افزود: دنیای پیشرفته امروز توجه بیشتر والدین نسبت به فرزندان را ضروری ساخته است.


وی با اشاره به هدف کرذن فطرت پاک مردم دارالعباده توسط دشمنان گفت: این تذکر من در جهت آگاه سازی مردم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان می باشد.


آیت الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حب مردم استان یزد نسبت به اهل بیت (ع) گفت:وجود چنین امامزادگان باشکوهی در استان یزد مهر تاییدی بر ولایت پذیری و حب مردم استان یزد نسبت به اهل بیت (ع) می باشد.


وی با اشاره به ایرادات مطرح شده از سوی وهابیون نسبت به توجه شیعه به امامزادگان و قبور ائمه اطهار (ع) گفت: این چیز طبیعی می باشد که انسان نسبت به عزیزان خود احساس ارادات و حب و دوستی داشته باشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 345608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha