کانون های مساجد، یکی از محورهای با اهمیت در ترویج سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز با ارزیابی اهمیت نقش کانون ها در جذب نوجوانان و جوانان گفت: کانون های مساجد پتانسیل بالایی در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند.

حجت الاسلام سید عباس مسعودی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز در گفتگو با خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص 18 اسفند( سالروز افتتاحیه کانون های مساجد) گفت: کانون های مساجد یکی از دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی است، که در پیشبرد اهداف عالی انقلاب فرهنگی نقش بسزایی دارد.

 

به گفته این مسئول، کانون فرهنگی در حوزه نظام جمهوری اسلامی تاسیس شده است و در راستای آن فعالیت می کند، به همین جهت می توان گفت که یکی از تشکل های خوب و ماندگار مساجد با حضور امام جماعت است.

 

این مسئول با بیان این مهم که کانون های مساجد بازوی توانمند مساجد هستند، توضیح داد: تشکل کانون از پتانسیل های جوانان و نوجوانی بهره مند است، که به واسطه کانون به عضویت آن درآمده اند و در حال حاضر در مساجدی که این تشکل ها فعال هستند به دور از تشتت کارهای فرهنگی کارهای خوبی در حال انجام است.

 

وی با تاکید به اهمیت اعتبارات فرهنگی و ضرورت آن عنوان کرد: یکی از نیازهای ضروری در توسعه برنامه های فرهنگی بحث بودجه و اعتبارات است، متاسفانه در این راستا کانون ها با کمبودهای بسیاری مواجه هستند.

 

مسعودی ادامه داد: چنانچه اعتبارات هدفمند شود، همان حداقل ها متناسب با فعالیت کانون تخصیص داده شود، گام های خوبی در زمینه رشد فرهنگی برداشته می شود.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار داشت: یکی از نکات موثر در ارتقاء کانون ها اجرای طرح های هدفمند و با برنامه ریزی است، تعریف یک قالب و چارت معین در رونق فعالیت های کانون تاثیر بخش خواهد بود.

 

بر پایه این مصاحبه راهکار دیگر در رشد کانون مساجد شخصیت تراشی و مسئولیت بخشی به افراد است، افراد به صورت معمول با اعطاء مسئولیت احساس تکلیف بیشتری می کنند و سعی بیشتری بکار می بندند.

 

اعطاء بیش از شصت مسئولیت در یک مسجد

 

مسعودی، با استناد به فعالیت فرهنگی خود به عنوان امام جماعت در مسجد ولی عصر میدان شهدا کرج تصریح کرد: در بحث شخصیت تراشی و مسئولیت بخشیدن به افراد بنده در همین مسجد ولی عصر در میدان شهدا، بیش از شصت مسئولیت تعریف کردم، در حقیقت مسجد پتانسیل بالایی در احیاء سعی و مسئولیت پذیری دارد.

 

این مسئول در ادامه در خصوص مسجد محور طراز اسلامی خاطرنشان کرد: فضای کانون ها، فضای بسیار خوبی است، امروز نگاه آحاد اجتماع نسبت به مساجد با محوریت طراز اسلامی است و توقعی که مردم از متولیان مساجد دارند بسیار بیشتر از گذشته است.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز در پایان با تاکید به اهمیت پویایی و حضور نسل نوجوان و جوان در رونق بخشی به مساجد اظهار داشت: امروز یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری بحث خانواده است، در این مسیر کانون های مساجد با توجه خاص به بحث خانواده و سبک زندگی اسلامی از پتانسیل های خود می توانند برای این منظور استفاده کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 344708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha