سبک زندگی اسلامی مقدمه‌ای برای تمدن سازی نوین اسلامی

خبرگزاری شبستان: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)گفت: سبک زندگی اسلامی آغاز و مقدمه‌ای برای تمدن سازی نوین اسلامی و در نهایت تحقق پیشرفت و توسعه ایرانی ، اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)چهارمحال وبختیاری امروز"10اردیبهشت"در این همایش که در مجتمع رفاهی وحدت چادگان برگزار شد، با اشاره به ضرورت تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی افزود: به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی، لازم است ابتدا این سبک زندگی تبیین شود.


وی تصریح کرد: استفاده از سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین و رزشمندترین مسیر برای تحقق شعار سال بوده و بی شک رفتار و سیره جهادگونه آن حضرت الگوی موثر در همه عصرها و برای همه نسل ها است.


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)،با بیان این که فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید در جامعه ترویج شود افزود: یکی از مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی، ترویج فرهنگ صحیح مصرف در سطح جامعه و همچنین در زندگی روزمره مردم است.


حجت الاسلام سرافراز به توطئه های دشمنان در راستای سست کردن بنیان خانواده ها و دور کردن جوانان از مبانی اعتقادی ، اشاره کرد و گفت: تحقق سبک زندگی اسلامی در خانواده ها با عمل به توصیه های دینی میسر می شود و با نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی، بنیان خانواده استحکام می یابد.


وی با تاکید بر نقش آفرینی عموم مردم در تحقق شعار سال اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های مردمی و برنامه ریزی و هدف گذاری از سوی مسؤولان، راهگشای بسیاری از مشکلات کشور است.


سرافراز، توصیه های دینی به خانواده ها را در سه بخش؛ مشترک، توصیه به مردان و توصیه به زنان، از دیدگاه قرآن و روایات معصومین (ع)برشمردو اظهار داشت: صدق و صفا، عشق و محبت، گذشت و اغماض، سعه صدر، تعدیل خواسته ها و توقعات، زیبا سخن گفتن، قدرشناسی، عیب پوشی، خوش گمانی، حجاب و عفاف، احترام متقابل،پرهیز از چشم هم چشمی و دوراندیشی و برنامه ریزی در زندگی از اهم توصیه های دینی برای زندگی موفق بر اساس توصیه های دینی اسلام و بزرگان دین است.


پایان پیام/
 

کد خبر 363637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha