عملی شدن سبک زندگی اسلامی از کانونهای فرهنگی هنری شروع شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امروز عملیاتی شدن و تحقق واقعی سبک زندگی اسلامی باید ازکانونهای فرهنگی هنری مساجد شروع شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد مطهری فر دقایقی پیش در مراسم گرامیداشت بیست و یکمین سالروز تاسیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد که هم اکنون در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد بیرجند در حال برگزاری است، اظهار داشت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد باید برای تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی پیشقدم شوند که اگر این کار نشود به طور حتم در نیل به این هدف دچار مشکل می شویم.

 

وی با اشاره به فعالیت 370 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد خراسان جنوبی گفت: بیشتر کانونهای فرهنگی هنری استان در روستاها راه اندازی شده اند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به فعالیتهای آموزشی و پژوهشی در کانونهای تخصصی استان اشاره کرد و افزود: در این کانونها بر انجام پژوهش در زمینه های مختلف تمرکز شده است.


وی با تاکید بر اینکه امروز مساجد محور فعالیتها هستنند، تصریح کرد: نهادینه شدن فعالیتهای مردمی دراین مراکز نیاز به تلاش بیشتری دارد.


مطهری فر بر انجام فعالیت بیشتر در زمینه کاربردی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: امروز متاسفانه آمار جرائم در زمینه های مختلف رو به افزایش است که در همین زمینه آمار تشکیل پرونده در مراجع قضایی در زمینه های توهین و تهمت رو به رشد است که در این راستا رسالت کانونهای فرهنگی هنری مساجد برای نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی سنگین تر می شود.


وی به فعالیتهای دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در سالهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: احداث ساختمان دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان یکی از موفقیتهای مهم این نهاد است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به راه اندازی نمایندگی ویژه دبیرخانه مساجد در شهرستان طبس در ماه گذشته اشاره کرد و گافزود: دبیرخانه مساجد استان در کمتر مناسبتی در طول سال است که برنامه ای نداشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: امروز فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد در سطح استان خراسان جنوبی بدون هیچ چشم داشتی و با کمترین امکانات با هزینه شخصی به انجام فعالیتهای فرهنگی می پردازند.


پایان پیام/
 

کد خبر 349755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha