دومین طرح ملی«کوثر رسالت» در بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: دومین دوره مسابقه ملی کوثر رسالت با هدف آشنایی با فضائل حضرت فاطمه زهرا (س) و فرهنگ سازی برای بهره مندی جامعه از بهترین الگوهای سبک زندگی اسلامی به صورت کشوری در تمام استان ها برگزار می شود.

نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، صبح امروز (17 اسفند) در حاشیه ارسال پوستر این طرح به دبیرخانه های سراسر کشور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: اجرای این طرح با هدف آشنایی با فضایل مقام حضرت فاطمه (س) و فرهنگ سازی برای بهره مندی جامعه از بهترین الگوی سبک زندگی دینی و اسلامی خواهد بود و برگزاری آن تا 23 خرداد ماه سال 93، مصادف با نیمه شعبان ولادت امام زمان (عج) به صورت کشوری ادامه دارد.


سقاء، با بیان این مطلب که مجری این طرح دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل است، ادامه داد: ولایتمداری و دفاع از حریم اهل بیت (ع) در پرتو فرهنگ فاطمی، سبک زندگی اسلامی در سیره عملی حضرت زهرا (س)، حضرت زهرا (س) در آئینه آیات قرآن و روایات، حجاب و عفاف فاطمی و نقش آن در جامعه، نقش مادر در مدیریت خانواده، فرزندآوری و تربیت صحیح فرزندان در سیره فاطمی، ساده زیستی و نقش آن در تحکیم خانواده در فرهنگ فاطمی، جایگاه نماز و عبادت در سیره حضرت زهرا (س) از موضوعات طرح ملی کوثر رسالت است.


وی، بخش های این مسابقه را در چهار بخش مفاهیم چهل حدیث فاطمی، وبلاگ نویسی، تهیه بروشور و نقاشی عنوان کرد و گفت: هموطنان می توانند آثار خود را برای شرکت در بخش های مختلف مسابقه به دبیرخانه مسابقه به آدرس اردبیل، چهارراه پیرعبدالملک، روبروی چاپخانه مقصودی، دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل و یا به آدرس اینترنتی Kosareresalat.dkmardabil@gmail.com ارسال کنند.


این مقام مسئول، با اشاره به شرایط بخش وبلاگ نویسی این طرح، تاکید کرد: علاقمندان می توانند آدرس وبلاگ خود را به نشانی Kosareresalat.dkmardabil@gmail.com  ارسال کنند؛ همچنین وبلاگ نویسان می توانند از تمامی قالب های رایج همچون دلنوشته، خاطره، یادداشت روزانه، قطعات ادبی، شعر کلاسیک و نو، روایات تاریخی، داستان و ... استفاده کنند.


مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان اردبیل؛ گفت: علاقمندان می توانند از پایگاه اطلاع رسانی به درگاه www.javananemasajed.ir سوالات بخش چهل حدیث فاطمی را دریافت و به دو روش پیامکی و اینترنتی با ذکر نام و ناخانوادگی، نشانی و استان محل سکونت به سئوالات جواب دهند.


این مقام مسئول، با اشاره به اینکه مسابقه نقاشی یکی از بخش های متنوع این طرح ملی است، افزود: مسابقه نقاشی با عنوان "من چادرم را دوست دارم" برای 2 رده سنی کمتر از 12 سال و 12 تا 20 سال، در صفحه A4 و انتخاب نوع و قالب آزاد است.


سقاء، در پایان سخنان خود، از اضافه شدن بخش بروشور به این طرح خبر داد و گفت: شرکت کنندگان این بخش می توانند بر اساس موضوعات طرح، با نگاه کاربردی و عملی و با رویکرد فرهنگ سازی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حداقل در یک صفحه بصورت لوح فشرده به دبیرخانه مسابقه و یا به نشانی پست الکترونیکی ارسال کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 350542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha