بهره گیری از تجربیات علمای شهر زنجان در توسعه سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری شبستان: نماینده مدیریت حوزه علمیه خواهران زنجان گفت: از تجربیات علمای شهر زنجان در توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی در همایش رضوی استان زنجان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، خدیجه حسنل، نماینده مدیریت حوزه علمیه خواهران زنجان امروز(29 اردیبهشت) در جلسه شورای سیاست گذاری همایش رضوی در استان زنجان با اشاره به ظرفیت بالای حوزه های علمیه در ارسال مقاله به همایش رضوی اظهار کرد: در راستای توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی سال گذشته همایشی با این عنوان در بین زوج های طلبه استان برگزار شد.


وی خواستار حضور این زوج ها در همایش رضوی شد و ادامه داد: می توان این زوج ها را به عنوان الگوی زوج های موفق در سبک زندگی اسلامی و توسعه ساده زیستی به دور از تجمل گرایی در جامعه معرفی کرد.


این مقام مسئول ادامه داد: می توان در این همایش از حضور علمای استان زنجان و تجربیات آنان در توسعه سبک زندگی اسلامی بهره برد.


در ادامه نماینده مدیریت حوزه علمیه برادران استان زنجان نیز برگزاری چنین همایش هایی را مایه مباهات در استان زنجان عنوان کرد و گفت: همه ما مسلمانان برای آشنایی با سیره زندگی اهل بیت(ع) نیازمند مطالعات علمی و پژوهشی هستیم.


علی ناصری با اشاره به اینکه حوزه علمیه برادران استان زنجان نیز از برگزاری چنین همایش هایی استقبال می کند، افزود: اطلاع رسانی و حضور نمایندگانی از همایش علمی و پژوهشی منزلت خانواده و سبک زندگی در فرهنگ رضوی در جمع طلاب می تواند در آشنایی و ارسال مقاله از سوی طلاب موثر باشد.


معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور زنجان نیز به ظرفیت دانشگاه پیام نور و وجود اساتید مجرب و اهل فن در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: با اطلاع رسانی گسترده می توان موج دیگری از اجرای این همایش را با کمک دانشگاه ها و حوزه های علمیه در سطح کشور ایجاد کرد.


اصغر حاج علی اکبری به حمایت های دانشگاه پیام نور استان زنجان از مقالات برگزیده و اهداء جوایزی از سوی این دانشگاه به اساتید دانشگاه پیام نور شرکت کننده در این همایش اشاره کرد و گفت: این دانشگاه اطلاع رسانی به اساتید حوزه معارف را به طور مستقیم برعهده می گیرد.


وی با تاکید بر افزایش گستره اطلاع رسانی این همایش ادامه داد: روزهای پایانی دانشگاه و حضور دانشجویان در کلاس های درس می تواند ظرفیت مناسبی برای اطلاع رسانی این همایش در سطح دانشگاه ها ایجاد کند.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 368810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha