جهان بینی، مبنای سبک زندگی/علم،عقل،عزم و عدالت ارکان سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بجنورد، علم، عقل، عزم و عدالت را ارکان اربعه سبک زندگی اسلامی بیان و بر بکارگیری این ارکان در زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز (1 خرداد) در همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی، راه رسیدن به این مهم را پیروی از فرامین و دستورات خدا و پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و عملیاتی کردن فرامین در زندگی بیان کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، باور درست و شایسته و عمل بارور شده به ایمان را نگاه قرآن به سبک زندگی اسلامی برشمرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در تبیین شاخصه های سبک زندگی اسلامی، به مقوله جهان بینی انسان اشاره کرد و با بیان اینکه این مقوله مبنای سبک زندگی است، اظهارداشت: نگاه مُتجِری و نگاه مرتعی به دنیا سبک زندگی انسان را شکل می دهد.

حجت الاسلام یعقوبی در توضیح این دو نگاه بیان کرد: نگاه مرتعی، دنیا را هدف و غایت قرار می دهد و نگاه مُتجِری دنیا را وسیله رسیدن به هدف می داند؛ پس با نگاه متجری و وسیله ای به دنیا می توان به سبک زندگی اسلامی رسید.

امام جمعه بجنورد بر بهره مندی انسان از عقل معاد، عقل معاش و عقل معاشرت تأکید کرد و با بیان اینکه این سه عنصر به ترتیب به زندگی محتوا بخشیده، زندگی مادی ما را مستقل می کند و روابط عمومی انسانی ما تنظیم می کند، افزود: پیاده سازی این موارد در زندگی، ما را به سبک زندگی اسلامی رهنمون می کند.

وی، علم، عقل، عزم و عدالت را ارکان اربعه سبک زندگی اسلامی بیان و بر بکارگیری این ارکان در زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

حجت الاسلام یعقوبی، ترویج فعالیت های خیرخواهانه و انجام کارهای خوب و احسان به دیگران را زمینه ساز اجرای سبک زندگی اسلامی خواند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، احتیاج و وابستگی را آفت زندگی اسلامی بیان کرد و اظهارداشت: احتیاج به دیگران همواره انسان را اسیر می کند لذا باید با فاصله گرفتن از احتیاج و وابستگی، به استغنا که پایه سبک زندگی اسلامی است، نایل آمد.

 گفتنی است؛ همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی با حضور "آیت الله سید احمد حسینی خراسانی" عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محل سالن بصیرت دانشگاه پیام نور واحد بجنورد برگزار شد.

 پایان پیام/
 

کد خبر 369833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha