همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی امروز (1 خرداد) با حضور جمعی از مسئولان و فرهیختگان در مجتمع فرهنگی بصیرت دانشگاه پیام نور واحد بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی امروز (1 خرداد) با حضور "آیت الله سید احمد حسینی خراسانی" عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، "حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی" قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و جمعی از مسئولان اجرایی استان و همچنین پژوهشگران و فرهیختگان در مجتمع فرهنگی بصیرت دانشگاه پیام نور واحد بجنورد برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی رستگار، دبیرعلمی و اجرایی همایش راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی در این مراسم، از وصول 300 مقاله از سراسر کشور خبر داد و گفت: از این تعداد با حذف مقالات تکراری تعداد 263 مقاله مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت و 70 مقاله انتخاب شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع پیام نور خراسان شمالی، بیان کرد: در ارزیابی نهایی مرحله دوم نیز، از 70 مقاله، 23 مقاله جهت چاپ در قالب کتاب و 17 مقاله جهت ارائه پوستر انتخاب شد. 
 

حجت الاسلام رستگار اظهارداشت: در این همایش که تا عصر امروز ادامه دارد، 14 مقاله ارائه و در نهایت سه مقاله برگزیده، انتخاب و معرفی می شود.

وی راهکارهای اجرایی کردن اخلاق و تربیت اسلامی در جامعه، الگوی صحیح تفریحات و سرگرمی ها و استفاده بهینه از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، تعامل جمعیتی با تکیه بر ازدواج آسان و جلوگیری از افزایش طلاق را از مهمترین محورهای این همایش اعلام کرد.

دبیرعلمی و اجرایی همایش راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی، ارائه الگوی صحیح کسب و کار و رزق حلال، احیای هنر و معماری ایرانی اسلامی، راهکارهای حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی و علل پرخاشگری و خشونت و راهکارهای برقراری امنیت روانی و اجتماعی را از دیگر محورها برشمرد.

حجت الاسلام رستگار، راهکارهای برقراری امنیت روانی و اجتماعی، مدیریت اسلامی و مقابله با قانون گریزی و کارگریزی با تکیه بر سیره عملی اهل بیت(ع) و احیای فرهنگ صله رحم، بهبود روابط همسایگی و فرهنگ آپارتمان نشینی است، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از تجمل گرایی و غرب زدگی، ترویج عفاف و ارتقاء عزت و کرامت زنان در خانواده و اجتماع و راهکارهای حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی را به محورهای این همایش افزود.

گفتنی است؛ این همایش به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع پیام نور خراسان شمالی، اداره کل تبلیغات اسلامی و نمایندگی حوزه علمیه استان و با همکاری سایر نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری برگزار شده است.

پایان پیام/

کد خبر 369839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha