سیره رفتاری حضرت فاطمه(س) الگوی مناسب سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری شبستان:یک کارشناس مذهبی گفت:سیره رفتارحضرت فاطمه (س)، الگو و سرمشقی مناسب برای سبک زندگی اسلامی وتربیت صحیح فرزندان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد ، عطیه سید کاشی، کارشناس مذهبی صبح امروز(11 فروردین) در سلسله جلسات بیان معارف ویژه خواهران که در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین نقش تربیت فرزند در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت واظهار کرد: سیره رفتارحضرت فاطمه (س)، الگو و سرمشقی مناسب برای سبک زندگی اسلامی وتربیت صحیح فرزندان است.


یک کارشناس مذهبی گفت:حضرت فاطمه زهرا(س) با فرزندان با ادب واحترام رفتار می‌کردند و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنان داشتند.


وی گفت: گرچه حضرت فاطمه (س) عمر کوتاهی داشت اما در همین عمر کوتاه آنچنان از ایشان رفتار، گفتار، سکنات، اقوال غنی، پرمغز و درس آموز نقل شده که یک الگوی کامل و بسیار روشن برای زندگی بشری است.


سخنران حرم مطهر رضوی با بیان این مطلب که یکی ازابعاد زندگی فاطمه زهرا(س)،«بعدتربیتی»زندگی آن حضرت است ،عنوان کرد: از نکات بارز حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان، سبک عملی تشویق به عبادت برای آنان بود،هنگامی که والدین الگوی عملی کودکان برای عبادت پروردگار باشند در آینده و بزرگسالی آنها نیز به پیروی از والدین این راه را پیش خواهند برد.


وی اظهار داشت:کسی که بیش ازهمه درمیدان تعلیم وتربیت نقش ایفامی کندو اولین نفری است که کارتربیتی را آغازمی‌کند مادر است ودراین جهت تمام حرکا تورفتارمادر،اعم ازلبخند،نفس کشیدن،ظاهروباطن،تأثیرعمیقی برکودک وروح اومی گذارد.


سید کاشی با بیان اینکه آنچه می‌تواندمادران وفرزندانشان را در امر تربیت،بیمه کند عمل کردن به «سیره ورفتارعملی وعلمی» حضرت فاطمه زهرا (س) است، افزود: تمام عظمت هاوشکوه هایی که به بهترین صورت درزندگی فرزندان فاطمه (س)متجلی است نشان گر تربیت تابناک وآموزه های ارزشمند حضرت فاطمه (س) است.


وی گفت: یکی ازمهمترین دغدغه‌های ذهنی ودلهره های همیشگی پدر و مادر حفظ وسلامت کودک است این نکته درزندگی حضرت زهرا (س) مورد توجه کامل قرارگرفته است.


این کارشناس مذهبی عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س)،کودکانش رابه محضررسول خدا (ص) می‌فرستاد تا ازدریای دانش متصل به وحی وعلم مطلق الهی رسول خدا (ص) استفاده برند و از آنان میخواست که آنچه را آموخته اند بازگو کنند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 355251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha