همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی در بجنورد برگزارمی شود

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی گفت: همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی فردا یکم خردادماه در مجتمع فرهنگی بصیرت دانشگاه پیام نور واحد بجنورد برگزار می شود.

حجت الاسلام حمیدرضا طیبی نسب، رئیس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، راهکارهای اجرایی کردن اخلاق و تربیت اسلامی در جامعه، الگوی صحیح تفریحات و سرگرمی ها و استفاده بهینه از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، تعامل جمعیتی با تکیه بر ازدواج آسان و جلوگیری از افزایش طلاق را از مهمترین محورهای این همایش اعلام کرد.
 

وی، ارائه الگوی صحیح کسب و کار و رزق حلال، احیای هنر و معماری ایرانی اسلامی، راهکارهای حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی و علل پرخاشگری و خشونت و راهکارهای برقراری امنیت روانی و اجتماعی را از دیگر محورها برشمرد.

 رئیس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی، راهکارهای برقراری امنیت روانی و اجتماعی، مدیریت اسلامی و مقابله با قانون گریزی و کارگریزی با تکیه بر سیره عملی اهل بیت(ع) و احیای فرهنگ صله رحم، بهبود روابط همسایگی و فرهنگ آپارتمان نشینی است، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از تجمل گرایی و غرب زدگی، ترویج عفاف و ارتقاء عزت و کرامت زنان در خانواده و اجتماع و راهکارهای حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی را به محورهای این همایش افزود.

حجت الاسلام طیبی نسب، با اشاره به ارسال 300 مقاله به دبیرخانه این همایش گفت: این مقالات از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی افزود: در این میان با حذف مقالات تکراری تعداد 263 مقاله مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت و 70 مقاله انتخاب شد که در ارزیابی نهایی مرحله دوم، مقالات قابل ارائه در همایش انتخاب شدند.

گفتنی است؛ این همایش به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع پیام نور خراسان شمالی، اداره کل تبلیغات اسلامی و نمایندگی حوزه علمیه استان و با همکاری سایر نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری برگزار می شود.

 پایان پیام/

کد خبر 369382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha