دور اندیشی و تدبیر راهی برای بسیج ملت در مسیر عزت است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: دور اندیشی و تدبیر راهی برای بسیج ملت در مسیر عزت و سرافرازی است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در رابطه با شرایط و ویژگی های رئیس جمهوری به خبرنگار شبستان در اراک گفت: به راستی تدبیر سرمایه بزرگی است که می تواند تمامی عوامل را در راه عزت و شکوه یک ملت بسیج کند و باید در این رابطه تدبیر کرد تا مدیر و مدبر قوه مجریه در چهار سال آینده برای کشور و ملت ما تدبیر کند.


وی با اشاره به فرموده ی حضرت علی(ع) که می فرماید: هرکس در برابر دشمن به خواب رود و غافل بماند، کیدها و نیرنگ ها و حیله های دشمن او را از خواب بیدار خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک می افزاید: باید نقشه های دشمنان را در نطفه خفه کرد و از اصل پیشگیری و غافلگیری استفاده نمود و غافل نماند.


وی معیارهای اصلی برای مسئولیت را لیاقت، کفایت، شایستگی، شایسته سالاری، تدبیر حکیمانه و خداپسندانه دانست و خاطر نشان کرد: اگر تدبیر باشد، تقدیر نیز خواهد بود.

 

امام جمعه اراک اضافه کرد: تقدیر به معنای برنامه داشتن، راهکار و ریل گذاری مناسب برای حرکت چهار سال و هشت سال آینده و دهه پیشرفت و عدالت و تحقق چشم انداز بیست ساله داشتن، راهکار مناسب برای عبور از تنگناها و مشکلات، عبور از چالش ها و معضلات، برنامه برای خنثی سازی شگردها و شیطنت های دشمنان، علم و تجربه و حکمت داشتن در برخورد با موانع، تهدیدات، خطرات.


وی در ادامه با بیان اینکه بدون تردید دشمنان فراوانی در کمین نظام اسلامی و خدمتگزاران، وفاداران و اندیشمندان عرصه های عزت و شرافت و دلداده کلاس توحید و معرفت هستند، ادامه داد: خداوند نیز پشتیبان رجال دین و اولیاء خود و صابران و شاکران است و نباید ترسید و هراسید که خداوند بندگان خود را فراموش نخواهد کرد.


آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: موضوع مدیر و مدبر بودن باید بازکاوی و بازشناسی شود، زیرا در اصل 115 قانون اساسی در رابطه با شرایط ریاست جمهوری آمده است: رئیس جمهور از بین رجال مذهبی، مدیر و مدبر انتخاب می گردد.


وی اظهار کرد: اولین مسئله در بحث مدیر و مدبر بودن، نقش کلیدی مدیریت در جهان معاصر است که رمز موفقیت و کلید حل معماها و چراغ راهنمای جوامع است، بلکه بزرگ ترین سرمایه ملت ها مدیران کاردان، کارآفرین، خبیر و بصیر و آینده نگر، سختکوش و فداکار است.

 

ایشان اضافه کرد: در شرایط بحرانی و چالش برانگیز، این مدیران هستند که می توانند کشتی یک ملت و جامعه را به ساحل برسانند.

 

پایان پیام/

کد خبر 260818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha