مساجد باید پایگاه عبادی، سیاسی و اجتماعی خود را حفظ کنند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اراک با بیان اینکه مسجد پایگاه سیاسی، عبادی و اجتماعی است، گفت: مسجد مکانی است برای مشورت،عبادت، تعلیم و تعلّم و حل مشکلات اجتماعی که کلید به کارگیری هریکی ازاین ها نزدائمه جماعت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک گفت: مسجد در تاریخ اسلام همواره کانون هم اندیشی امور اجتماعی و فرهنگی در کنار موضوعات عبادی بوده و امروز نیز باید کوشید این پایگاه مهم حفظ و تقویت شود.

 

وی بیان کرد: مسجد مکانی است برای مشورت، عبادت، تعلیم و تعلّم و حل مشکلات اجتماعی که کلید به کارگیری هر یکی از این ها به دست ائمه ی مساجد است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی وبا اشاره به برگزاری باشکوه جشن های نیمه شعبان در جای جای استان، بهترین عبادت را انتظار فرج دانست و گفت: انتظار فرج، انتظار سازنده و فضیلت بخش و تعهد آور است.

  

وی طی سخنانی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی هفته قوه قضائیه را به طلیعه داران عدالت در جامعه اسلامی تبریک گفت.

  

آیت اله دری نجف آبادی جایگاه والای شهید بهشتی و خدمات ارزنده آن شهید بزرگوار اشاره کرد و افزود: آنچه این شهید بزرگوار را متمایز می کند اخلاص آن شخصیت برجسته در عمل بود.

 

وی افزود:شهید بهشتی سرمایه بزرگ برای جامعه ایران بود و ادامه راه این شهید بزرگوار امروز اقتدار و عدالت را در این قوه سبب شده است.

  

حادثه هفته گذشته مصر نشان از عمق جهالت و کینه توزی وهابیان دارد، تاکید برتقوا و دوری از گناه از دیگر محورهای خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهر اراک بود.
  

پایان پیام/

کد خبر 267889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha