امام خمینی (ره) بزرگترین شخصیت قرن است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: باید علما، دانشمندان و مفاخر جامعه اسلامی را به نسل های جوان و آینده سازان ایران اسلامی معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستاناز اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اراک ضمن تقدیر از برگزار کنندگان کنگره بین المللی چشمه آفتاب، گفت:شناساندن رشادت ها و از خود گذشتگی بزرگ مردانی چون سید مصطفی کمره ای، پدر امام خمینی(ره) و دیگر بزرگان این مرز و بوم به نسل جوان ضروری است.

 

وی با اشاره به اهمیت برگزاری اینگونه مراسم افزود: این امر راهی برای شناساندن این بزرگ مردان و شیر زنان ایران اسلامی به نسل جوان است تا بتوانند در مسیر آنان حرکت کرده و آینده روشنی را برای این مرز و بوم رقم بزنند.


خطیب جمعه اراک، در بخش دیگری از سخنانش به تلاش های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و سرکوبی دشمنان اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران به برکت وجود رهبری آگاه به زمان و حرکت مردم در خط ولایت فقیه به پیروزی رسید.


آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن چهارده خرداد، سالروز رحلت خورشید انقلاب گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) بزرگترین شخصیت قرن است که گرامیداشت یاد و خاطره ایشان بر همگان واجب است.

 

امام جمعه اراک بر حضور گسترده مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی در برنامه های سالگرد رحلت این بزرگ مرد تاریخ تاکید کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) با رهبری خود ملت مسلمان ایران اسلامی را از ظلم و ستم مستکبران رهایی داد.

 

خطیب جمعه اراک با اشاره به اینکه چهارده خرداد فرصت بسیار خوبی برای تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های امام است، افزود: پانزده خرداد نیز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران روز بزرگ و فراموش نشدنی است که باید برنامه های این روزها با حضور گسترده اقشار مختلف به ویژه جوانان برگزار شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با تبرک فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد با سعادت این ماه گفت: این ماه فرصتی دیگر برای آمادگی حضور در ماه میهمانی خداست.


وی با اشاره به اینکه در این ماه میلاد با سعادت امام حسین‌ (ع)، حضرت عباس و امام سجاد (ع) و امام زمان را در پیش داریم گفت: ولادت حضرت عباس(ع) به عنوان روز جانباز نامگذاری شده است که در این روز باید به جانبازان هشت سال دفاع مقدس و خانواده های آنها تبریک گفت.

 

پایان پیام/

کد خبر 371862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha