حرکت در مسیر وقف گام موثری در راستای گرفتاری های مردم است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: وقف از امور خیر و خداپسندانه ای است که همه باید در آن پیش قدم باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، امروز (4 دی) در همایش روحانیان شهرستان اراک که در حسینیه شهدای بیت وی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین سید و سالار شهیدان و ایام سوگواری پیامبر(ص) امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: این بزرگان الگوی کاملی برای انسان ها در بخش های مختلف هستند.


وی با اشاره به اینکه وقف و موقوفات از امور خیری است که باید همه در آن پیش قدم شوند، افزود: حرکت در این مسیر گام موثری در راستای رفع گرفتاری ها و نیازهای مردم در بخش های مختلف است.


امام جمعه اراک، در ادامه بر احیاء موقوفات و مصرف کردن درآمدهای آن مطابق با وقف نامه را ضروری دانست و ادامه داد: این امر سبب گرایش هر چه بیشتر افراد به انجام این سنت الهی می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بیان کرد: وقف سنت حسنه ای است که با کمک و یاری مردمی به رفع نیازهای افراد نیازمند می پردازد.

 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به ظرفیت های استان مرکزی گفت: این استان از ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف برخوردار است و توجه افراد جامعه به سمت موقوفات و وقف از وظایف مسوولان و به ویژه روحانیت است.


در ادامه این همایش، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته وقف گفت: همه باید در راستای رسیدگی به مشکلات نیازمندان تلاش کنند که یکی از این راه ها که همواره ادامه دار خواهد بود سنت حسنه وقف است.


وی با اشاره به وجود وقف های بزرگ و واقفان که بیشتر از علما و بزرگان استان بوده اند، ادامه داد: حاج آقا محسن اراکی موقوفات زیادی دارند که سال های سال است صرف کمک به نیازمندان و رفع گرفتاری افراد می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هفته وقف را بهانه ای برای تبریک و ترویج این سنت حسنه الهی دانست و بیان کرد: روحانیان نیز به عنوان پرچمداران تبلیغ دین و مروجان احکام الهی در این راستا نقش موثری بر عهده دارند.


حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: این سنت حسنه توسط پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) پایه گذاری شده و توسط بزرگان دین و ائمه اطهار(ع) نیز ادامه یافته است.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات نیازمندان و عدم کفایت بودجه های دولتی برای رفع نیاز آنان، اضافه کرد: وقف از امور خیری است که می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازد.


این مقام مسوول در ادامه به ترویج موقوفات جدید نیز اشاره کرد و گفت: وقف در امور پزشکی، دارویی، ازدواج جوانان و وقف های دسته جمعی و بسیاری موارد از این دست می تواند نیازهای اقشار مختلف را برطرف کند.


پایان پیام/

کد خبر 326642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha