ثبت نام مرحله دوم طرح ملی «تربیت حافظان قرآن» در استان مرکزی آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از آغاز ثبت نام مرحله دوم طرح ملی «تربیت حافظان قرآن» در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام آیت الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی٬ در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک٬ با بیان این مطلب گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیونی حافظان قرآن، سازمان اوقاف وامور خیریه کشور رسالت خود را در راستای تحقق منویات رهبری با تربیت یک‌میلیون حافظ قرآن طی یک برنامه 4 ساله آغاز کرده است.


وی با اشاره به اجرای مرحله اول این طرح٬ افزود: در مرحله اول اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم که طی سال گذشته برگزار شد بیش از 250 هزار نفر در سطح کشور ثبت نام کردند.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: سهمیه استان در این مرحله 4 هزار نفر بود و خوشبختانه بیش از این رقم در استان محقق شد و مرحله اول با موفقیت به پایان رسید.


حجت‌ الاسلام عباسیان مهم‌ترین هدف طرح تربیت حافظان قرآن را شناسایی نخبگان قرآنی و انس جامعه با معارف قرآنی دانست و اظهار کرد: مرحله اول طرح تربیت حافظان قرآن در استان با این هدف اجرا شد و استان مرکزی از این جهت رتبه برتر در سطح کشوررا به خود اختصاص داد.


وی ادامه داد: در مرحله اول این طرح، طی برگزاری آزمون شفاهی و کتبی، 28 نفر از برگزیدگان کشوری از استان مرکزی بودند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه 3نفر با اهدای جوایز کمک هزینه سفر به عمره مفرده، 9 نفر کمک هزینه سفر به کربلای معلی و مابقی نیز با دریافت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس مورد تقدیر قرار گرفتند.


حجت الاسلام عباسیان همچنین از آغاز برگزاری کلاس‌های مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن از اوایل تیرماه سال‌جاری خبر داد و گفت: ثبت نام از علاقمندان جهت شرکت در مرحله دوم این طرح در سطح بقاع متبرکه، مؤسسات قرآنی و مراکز قرآنی وابسته به اوقاف آغاز شده و تا پایان خردادماه جاری ادامه دارد.


وی ادامه داد: در این مرحله جهت اجرای مطلوب و جذب حداکثری علاقمندان و برگزاری کلاس‌های آموزشی، کانون‌های قرآنی مرتبط در سطح بقاع متبرکه تاسیس و آغاز به کار کرده و همچنین از برخی مؤسسات قرآنی فعال استان نیز جهت مشارکت در طرح دعوت به عمل آمده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطر نشان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن در سال جدید «گروه حفظ موضوعی» به سه گروه قبلی افزوده شده است.


حجت الاسلام عباسیان در پایان با بیان اینکه علاقمندان در چهار گروه سنی می توانند ثبت نام کنند٬ تصریح کرد: حفظ جزء 30(ویژه سنین7-12سال)٬ حفظ جزء30ویک(ویژه سنین 13-18سال)٬ حفظ جزء30،یک ودو(ویژه19سال به بالا) و حفظ موضوعی آیات(بدون محدودیت سنی) است.


وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن در استان مرکزی با سهمیه‌ای بیش از پنج هزار و 390 نفر اجرا می شود٬ افزود: این طرح تا نیمه اول اسفند ماه امسال ادامه داشته و در پایان نیز از شرکت‌کنندگان آزمون کتبی و شفاهی تجلیل و گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 263883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha