ثبت 66 وقف جدید در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از ثبت 66 وقف جدید در سال جاری در این استان خبر داد.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک ضمن تبریک هفته وقف اظهار کرد: وقف سنت حسنه و خیرخواهانه ای است که سبب دستگیری از نیازمندان و صالحات و باقیات برای واقف می شود.


وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون 66 وقف جدید در استان مرکزی به ثبت رسیده است، بیان کرد: پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال جاری به یکصد وقف برسد.

 

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه از سال 57 تا سال 88 میانگین سالانه ثبت موقوفات 200 وقف بود بیان کرد: این میزان در سال های بعد با توجه به فرهنگ سازی و تبیین این فریضه الهی سالانه به دو هزار وقف در سطح کشور رسیده است.

 

این مقام مسوول با بیان ایکه در حال حاضر نزدیک به 9 هزار موقوفه در استان مرکزی وجود دارد، اضافه کرد: این موقوفات شامل، مساجد، حسینیه ها، املاک زراعی، مسکونی، مدرسه، خیریه و دیگر موارد می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: در استان حدود 500 موقوفه در آمد زا وجود دارد و مابقی علاوه بر نداشتن درآمد، هزینه هم دارند.

 

وی با بیان اینکه استان مرکزی نیاز به موقوفات جدید مطابق با نیاز روز جامعه دارد، ادامه داد: 90 درصد درآمدهای موقوفات استان مربوط به عتبات عالیات است و اوقاف اجازه دخل و تصرف در آن و مصرف آن در استان را ندارد.

 

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به اینکه استفاده از وقف برای بهره گیری از تکنولوژی های جدید ضروری است، بیان کرد: وقف زمینه ماندگاری شخص واقف و حسنات و خوبی ها را فراهم کرده و با توجه به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد وقف کمک بسیاری در رفع مشکلات می کند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی مرکزی تصریح کرد: باید موقوفاتی برای درمان افراد کم توان و بی بضاعت در نظر گرفته شود و با استفاده از ترویج فرهنگ وقف می توان از تکنولوژی های جدید برای درمان و تشخیص بیماری ها و تامین هزینه های درمان بیماران سرطانی استفاده کرد.


پایان پیام/

کد خبر 327230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha