همایش "وقف و رسانه" در استان اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: همایش "وقف و رسانه" با هدف ارج نهادن به زحمات رسانه های مکتوب و غیر مکتوب فعال در این حوزه در استان اردبیل برگزار می شود.

حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل در آستانه هفته وقف اظهار داشت: این همایش با حضور مدیران مسئول و خبرنگاران نشریات و خبرگزاری های فعال در حوزه وقف با شعار وقف، رسانه، حماسه اقتصادی برگزار می شود.


وی با بیان اینکه فضاسازی و تبلیغات محیطی مناسب برای معرفی آثار و برکات وقف و موقوفات استان از جمله اهداف این همایش است، افزود: هدف دیگر از برگزاری این همایش ایجاد زمینه و آمادگی های لازم در رسانه های استان برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و پوشش گسترده و مطلوب برنامه های هفته وقف می باشد.


حجت الاسلام مشهوری با تاکید بر اینکه معرفی رسانه های فعال در حوزه وقف و بقاع متبرکه می تواند انگیزه رسانه ها برای ترویج فرهنگ حسنه وقف را افزایش دهد، عنوان کرد: همزمان با این همایش اطلاعات و آمار دقیق از فعالیت ها، عملکرد اداره کل، ارائه آمار و اطلاعات قابل نشر موقوفات با رویکرد ایجاد و افزایش وقف جدید و احیای موقوفات در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: نباید بحث مهمی مثل وقف را محدود به یک هفته تصور کنیم و در این بین رسانه ها می توانند به احیای این سنت حسنه در جامعه جامه عمل بپوشانند و با اطلاع‌رسانی از خیران و کسانی که در این زمینه فعال هستند، تقدیر کنند.


این مقام مسئول اضافه کرد: در احیای سنت حسنه وقف زمینه باید طوری در جامعه فرهنگسازی و نهادینه شود که هر انسانی تا حد توانایی مالی خود بتواند واقف باشد و یک سوم اموال خود را برای پس از مرگ در زمینه های مورد نیاز جامعه وقف کند.


رسانه های برتر در زمینه وقف تجلیل می شوند


حجت الاسلام مشهوری نظری از تجلیل رسانه ها و خبرنگاران برتر این استان در زمینه ترویج فرهنگ وقف همزمان با هفته وقف خبر داد و بیان داشت: وقف باقیات الصالحاتی است که نام و مال انسان را در طول تاریخ ماندگـــار می کند و این شاخصه ای است که در دیگر هدایا و خیرات حسنه وجود ندارد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ائمه معصومین( ع) را در همه حوزه ها به ویژه در حوزه وقف الگوی نیک و واقعی عنوان کرد و گفت: وقف در تاریخ و جهان اسلام سابقه‌ای بلند و با ارزش دارد ولی باید گفت که وقف با وجود اهمیتی که اسلام برای آن قایل شده به جامعه معرفی نشده و ضرورتی برای احیای آن در جامعه احساس می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 326995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha