کنگره های کاربردی برای ترویج سنت حسنه وقف برگزار شود

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به ضرورت ترویج وقف در جامعه، گفت: کنگره ها و همایش های کاربردی برای ترویج سنت حسنه وقف باید برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام وحدت مشهوری نظری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، پیش از ظهر امروز( 8 دی) در پنجمین همایش وقف، رسانه و حماسه اقتصادی، اظهار داشت: سنت وقف مدیریت اموال از دنیای آخرت است.


وی با بیان اینکه وقف اموال باعث ایجاد پل ارتباطی بین دنیا و آخرت می شود، افزود: پیامبر اکرم(ص) اولین واقف اسلام است و در حدیثی از این بزرگوار آمده است که" هر کس اموال خود را در حالت اختیار به بهترین افراد واگذار نکند خداوند تدبیری قرار می دهد که اموال او در حالت اجبار به بدترین افراد واگذار شود.


حجت الاسلام مشهوری، حبس مال و استفاده از منافع آن را تعریف وقف بیان کرد و گفت: انسان با وقف اموال، خود را در بازار معنویت قرار می دهد چراکه وقف سنت حسنه ای است که از آن به معامله با خداوند تعبیر می شود.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه را پاسداری از نیات واقفین عنوان کرد و گفت: علاوه بر این مهم سازمان وظیفه دارد پیامدها و ثواب اخروی و دنیوی سنت وقف را در بین مردم بازگو و تبیین کند چراکه وقف سرمایه گذاری برای آخرت است.


وظیفه اصحاب رسانه همانند رسالت انبیا است


وی، با اعلام اینکه وظیفه اصحاب رسانه و مبلغین است که از تجهیزات و وسایل ارتباطی ای که در اختیار دارند برای ترویج این سنت حسنه استفاده کنند، بیان داشت: از آنجایی که وظیفه اصحاب رسانه همانند رسالت انبیا است باید نهایت تلاش خود را برای ترویج احکام اسلامی به کار ببرند.


حجت الاسلام مشهوری نظری، با انتقاد از اینکه به بحث وقف در جامعه ما خیلی کم پرداخته شده است، تصریح کرد: متاسفانه اکثر موقوفات ما مربوط به دوران صفویه است و به یقین می توان گفت که تعداد موقوفات ما کمتر از موقوفات دوران صفویه است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، با بیان اینکه وقف سیره جاری انبیا است، عنوان کرد: ضرورت دارد نسل جوان کشور را هر چه بیشتر با سنت وقف آشنا کرده و پیامدهای این سنت حسنه هم برای جامعه و هم برای خود فرد را در جامعه تبیین و روشنگری کنیم.


مستند 12 قسمتی با موضوع وقف تهیه و پخش شده است


در ادامه این همایش مقصود جوادی زارع معاون صدا و سیمای مرکز اردبیل با بیان اینکه واقف بعد از مرگ نیز از خیرات و برکات وقف بهره می برد، گفت: موضوع وقف به قدری دارای اهمیت می باشد که لازم است رسانه ها با تمام توان خود برای ترویج این مهم ورود پیدا کنند.


جوادی زارع در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: در صدا و سیمای مرکز اردبیل برای ترویج این سنت مستند حسنه 12 قسمتی وقف، 7 ساعت و 55 دقیقه برنامه رادیویی و 9 ساعت برنامه تلویزیونی تهیه و پخش شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 327871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha