ترویج و فراگیر کردن سنت حسنه وقف، هنر جامعه ایرانی اسلامی است

خبرگزاری شبستان: استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج و فراگیر کردن سنت حسنه وقف در بین مردم هنر جامعه ایرانی اسلامی است.

به کزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدموسی خادمی، استاندار کهگیلویه وبویراحمد، صبح امروز(9دی) و به مناسبت هفته وقف در دیدار با کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان، ضمن تبریک به مناسبت هفته وقف و تسلیت فرار رسیدن 28 صفر و با بیان این که ارزش‌ های زیادی در وقف نهادینه شده است، اظهار داشت: اصل مال وقف شده باقی می ‌ماند و منفعت آن برای نیت واقف بکارگیری می ‌شود.

 

خادمی بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج و فراگیر کردن سنت حسنه وقف در بین مردم هنر جامعه ایرانی اسلامی است.

 

وی با بیان این که ‌فلسفه وجودی فرهنگ وقف‌، فقرزدایی جامعه اسلامی است، یادآور شد: با گسترش فرهنگ وقف میزان فقر و محرومیت در جامعه کاهش یافته و بسیاری از مشکلات موجود حل می شود.

 

مسئول اجرایی کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر این که وقف می ‌تواند در ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی نقش ‌آفرینی کند، گفت: با نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه می ‌توان فاصله طبقاتی را کاهش داد؛ از این‌ رو از رسانه‌ های جمعی و خبرنگاران تقاضا می‌ شود نسبت به نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه تلاش کنند.

خادمی با تاکید بر این‌ که به دلیل شرایط عمومی و عدم توانمندی مردم کهگیلویه و بویراحمد از گذشته تاکنون نسبت به موضوع وقف و افزایش آن نسبت به دیگر استان‌ ها وضعیت خوبی وجود ندارد، عنوان کرد: سنت حسنه وقف در حال حاضر به نسبت توان مردم بد نیست، ولی آن گونه که باید و شاید و در شان جامعه باشد، نیست.

 

وی با تاکید بر این ‌که با توسعه و پیشرفت استان می ‌توان میزان موقوفات را افزایش داد، اظهار داشت: هرچه در حوزه دین و فرهنگ کار صورت گیرد، از هزینه ورود به زندان‌ ها و افزایش آسیب ‌های اجتماعی کاسته خواهد ‌شد؛ از این ‌رو توسعه فرهنگ وقف ضرورت امر است.

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اذعان داشت: برهمین اساس امروز مهم ترین وظیفه ما این است که در راستای معرفی فلسفه وقف و برکاتی که بر آن مترتب است کوشا باشیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 328112

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha