بیش از 100 جلد سند برای موقوفات استان سمنان صادر شد

خبرگزاری شبستان:مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 120 جلد سند برای موقوفات استان سمنان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی (8دی) درنشست خبری خود با خبرنگاران در محل اداره اوقاف وامور خیریه استان سمنان اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه استان سمنان در راستای دریافت اسناد مالکیت موقوفات در این استان گام‏های اساسی برداشته است.


واحدی افزود: در همین راستا، 120 جلد سند برای موقوفات استان سمنان در سال جاری صادر شده است که این تعداد تا پایان سال افزایش می‏یابد.


وی از افزایش تعداد موقوفات این استان در شش ماهه نخست امسال نسبت به کل سال گذشته خبردادوگفت: با تلاش‏های صورت گرفته، در نیمه نخست امسال، 38 فقره موقوفه جدید در استان سمنان ثبت شد.


وی، با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع، 26 فقره موقوفه جدید در استان ثبت شده بودتصریح کرد: این در حالی است که امسال و به تنهایی در نیمه نخست، 38 مورد وقف جدید در استان سمنان انجام شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از اجرای بیش از 50 عنوان برنامه در هفته وقف خبر داد و گفت: رونمایی از پنج طرح جامع بقاع متبرکه از جمله این برنامه ها است.


وی گفت: در این هفته از طرح جامع امامزادگان شمس الدین گرمسار، شاه محمد زید شهرستان سرخه، امام زاده علویان سمنان، سید صالح جزن دامغان و سیدرضا و سیدعلمی اکبر رونمایی می شود.


واحدی با بیان عنوانهای روزهای هفته وقف گفت: شعار امسال هفته وقف همانند سال گذشته همه واقف باشیم تعیین شده و در این هفته برنامه های متعددی با هدف ترویج و احیای فرهنگ وقف در استان سمنان برگزار می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به مصادف شدن بیست و هشتم صفر با دومین روز هفته وقف اظهار داشت: در این روز علاوه بر برگزاری همایش ها و دسته های عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) زیارت از راه دور حضرت رسول (ص) در پنج امام زاده مطرح در این استان قرائت می شود.


وی با بیان اینکه ائین قرائت زیارت در امام زاده های مطرح گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود و نیز بسطام قرائت می شود گفت: غبارروبی امام زادگان، آغاز اجرای طرج یک پزشک یک سوره در دامغان با هدف توسعه فرهنگ قرآنی، ویزیت رایگان در جوار امام زادگان، بهره برداری از 18 دستگاه اتوماتیک اذان گو در بقاع متبرکه، ایجاد ایستگاههای واقف باشیم و کلنگ زنی چهار طرح عمرانی موقوفاتی با همکاری بنیاد توسعه موقوفات استان سمنان را از دیگر برنامه های هفته وقف در استان سمنان برشمرد.


واحدی با اشاره به وجود بیش از چهار هزار و 900 موقوفه در استان سمنان گفت: امسال در اجرای نیات واقفین 20 هزار نفر در این استان اطعام شدند، بیش از دو هزار برنامه فرهنگی اجرا شد و دهها برنامه دیگر در استان سمنان برگزار شد.


واحدی گفت: وقف یک امر تأکید شده در اسلام بوده؛ اما باید بررسی کرد که با این موقعیت ممتاز و جایگاه ویژه و بارز آن، چگونه امروز از جایگاه مطلوبی در جامعه برخوردار نیست.


پایان پیام/
 

کد خبر 327685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha