اوقاف کهگیلویه وبویراحمد در زمینه ترویج فرهنگ وقف موفق عمل کرده است

خبرگزاری شبستان؛مدیرکل فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به حوزه فعالیت ‌های اوقاف و امور خیریه این استان اشاره و افزود:این سازمان در سال‌ های اخیر موفق عمل کرده و اقدامات خوبی در راستای ترویج وقف انجام داد.

حجت ‌الاسلام سید علی ‌فتح میرمحمدی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع)، به هفته وقف اشاره و اظهار داشت: وقف کاری ارزشمند است که اگر مالی وقف شد، می ‌توان در حوزه‌ ها و بخش ‌های مختلف از مزایای آن مال و یا ملک وقف شده نیازمندان و جامعه هدف بهره لازم را ببرند.
وی با بیان این ‌که باید برنامه‌ ها و اقدامات لازم در خصوص هفته وقف به نحو مطلوب و شایسته برگزار و اجرا شود، گفت: وقف در این استان از موضوعاتی است که کمتر به آن پرداخته شده که انتظار می ‌رود اصحاب رسانه و کلیه دستگاه ها و نهادها همت مضاعفی نسبت به وقف داشته باشند.
حجت الاسلام میرمحمدی در ادامه وقف را باقیات و صالحات و صدقه جاریه عنوان و افزود: کهگیلویه و بویراحمد از استان‌ های صددرصد شیعه ولایت‌ مدار و متدین است که می‌توان از این ویژگی‌ ها و پتانسیل‌ های خوب آن در حوزه وقف بهره‌ برد و نسبت به نهادینه کردن فرهنگ وقف تلاش بیشتری انجام داد.

این مسئول فرهنگی و اجتماعی با بیان این‌ که باید از طریق مختلف در توسعه و ترویج وقف کار شود، گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌ های مکتوب و مجازی، صدا و سیما، تشکل‌ های مردم نهاد، ائمه جمعه و جماعات می ‌توان در نهادینه کردن فرهنگ وقف نهایت استفاده را برد و آن را به نحو مطلوب ترویج و تبیین کرد.
حجت‌ الاسلام میرمحمدی انجام برنامه ‌های فرهنگی در حوزه وقف را از دیگر اقدامات مناسب عنوان کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن ظرفیت‌ و ویژگی ‌های برجسته صددرصد شیعه، وجود بیش از 300 امامزاده از ظرفیت ‌هایی است که می ‌توان از آن برای توسعه وقف استفاده کرد.
وی با تاکید بر وجود امامزاده های متعدد در کهگیلویه و بویراحمد و پراکندگی آنها و با بیان این که به توصیه رهبری «باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند»، گفت: در صورتی‌ که از ظرفیت‌ ها و استعدادهای امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده کنیم در توسعه و ترویج وقف نیز موثر و تاثیرگذار است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: اوقاف استان در سال های اخیر در بخشی از برنامه های خود از جمله در احیاء موقوفات، گرفتن احکام مکان های مورد معارضه و همچنین در راستای ترویج فرهنگ وقف فعالیت های خوبی انجام داده و اینها مشوق های بسیار خوبی هستند که مردم به سمت وقف گرایش داشته باشند.

میرمحمدی گفت: امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم و از اصحاب رسانه، جراید، صدا و سیما، روحانیون و مسئولان فرهنگی انتظار می ‌رود همکاری لازم در خصوص نهادینه کردن وقف در سطح استان را داشته باشند.
 

 

پایان پیام/ 

کد خبر 328779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha