وقف تقویت حس نوع دوستی و نیاز جامعه را همراه دارد

خبرگزاری شبستان: معاون امور فرهنگی اوقاف کردستان با اشاره به اهمیت وقف در جامعه گفت: وقف تقویت حس نوع دوستی و نیاز جامعه را همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سننندج، حجت الاسلام محمود یوسفی، معاون امور فرهنگی اوقاف کردستان امروز در مراسمی که به مناسبت هفته وقف در مدرسه راهنمایی دخترانه زکیه در سنندج برگزارشد گفت: وقف دارای آثار فراوانی است که یکی از مهمترین آثار وقف، آثار اجتماعی آن است که تقویت حس نوع دوستی و نیاز جامعه را همراه دارد.

 

وی افزود: آنچه که در حوزه وقف مهم و ضروریست اهمیت و ویژگی وقف است، چرا که وقف عملی باقیست و به عنوان صدقه جاری که ماندگار و جاودانه می ماند.

یوسفی تصریح کرد: اگر حتی مالی برای وقف کردن نداریم اما می‎توان در رفتار و گفتار دیگران را به این عمل خداپسندانه دعوت کنیم و خبرنگاران در این جایگاه رفیع قرار دارند و باید به عنوان امانتدار در این راستا وظیفه خودرا به خوبی انجام دهند.

 

وی به اهمیت نقش رسانه ها در زمینه وقف اشاره کرد و افزود: هفته وقف فرصتی مناسب برای شناساندن ترویج فرهنگ وقف است و رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی مناسب، نقش کلیدی و حیاتی در زمینه وقف در جامعه ایجاد کنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقف حرکتی رو به جلو برای رسیدن به عدالت اجتماعی در جامعه است.

 

گفتنی است در ادامه این مراسم از تعدادی از دانش آموزان تجلیل شد.
 

 پایان پیام/

کد خبر 328759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha