بهره برداری از 2 طرح عمرانی در بقاع متبرکه ایلام

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، از بهره برداری 2 طرح عمرانی در سطح بقاع متبرکه و امام زادگان همزمان با هفته وقف در این استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح امروز(11 دی) در این خصوص به خبرنگار شبستان در ایلام، گفت: به مناسبت گرامی داشت هفته وقف سه طرح فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه شهرستان مرزی دهلران به بهره برداری رسید.

 

وی، اظهار کرد: این طرح ها شامل رونمایی از طرح کاشی کاری سنتی امام زاده سید اکبر(ع)، ساختمان خادمان و هیات امنای مذهبی امام زاده ابراهیم قتال (ع) است.

 

حجت الاسلام کاروند بیان کرد: برای طرح کاشی کاری امام زاده سید اکبر(ع) در مجموع به مساحت 170 متر مربع، 450 میلیون ریال هزینه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، به محوطه سازی و و فضای قدمگاه این ام امزاده اشاره کرد و افزود: 650 میلیون ریال نیز برای اجرای این طرح با مساحت 2 هزار متر مربع اختصاص یافته است.

 

وی، تصریح کرد: برای ساختمان خادمان و ساختمان هیات امنای امام زاده ابراهیم قتال(ع) در بخش مرکزی به گستره 75 متر مربع نیز 500 میلیون ریال هزینه شده است.

 

حت الاسلام کاروند، یادآور شد: در مجموع برای طرح های فرهنگی و مذهبی در این شهرستان یک میلیارد و 600 میلیون ریال از محل نذورات و کمک های مردمی بقاع متبرکه مذکور هزینه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، خاطرنشان کرد: وقف از سنت های حسنه و مهمی است که از جایگاه والایی در دین مبین اسلام برخوردار است.


پایان پیام/

کد خبر 328598

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha