آسيب ديدن بقاع متبركه آبدانان و دهلران در پي زلزله هاي اخير

خبرگزارش شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، از آسيب ديدن بقاع متبرکه امام زادگان و مساجد شهرستان های آبدانان و دهلران در پي زلزله هاي اخير خبر داد.

حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح امروز(3 شهريور) در اين خصوص به خبرنگار شبستان در ايلام، گفت: بقاع متبركه شهرستان های آبدانان و دهلران پس از وقوع زلزله 6.2 ریشتری در اين مناطق در امان نبوده و دچار آسيب شدند.

 

وی، تصریح کرد: بقاع متبرکه امام زاده سیدعبدالرحیم (ع) مورموری، سید ابراهیم (ع) بردی، سید صلاح الدین محمد(ع) آبدانان و امام زاده عباس(ع) دشت عباس از جمله بقاعی بود که مورد دچار آسيب شدند.

 

حجت الاسلام کاروند، بیان کرد: در جریان وقوع زلزله اخیر و پس لرزه های آن که در حال حاضر ادامه دارد، بقعه سیدعبدالرحیم(ع) مورموری به صورت صددرصد دچار آسیب شده و بایستی از نو تخریب و بازسازی شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اضافه کرد: سیدابراهیم (ع) نیز یکی دیگر از بقاعی بود که اگرچه آسیب جدی به آن وارد نشده اما با توجه به قدمت تاریخی ساختمان بقعه در پی پس لرزه ها امکان تخریب و آسیب این بقعه دور از انتظار نیست.

 

وی، افزود: همچنین گنبد سیدصلاح الدین محمد(ع) آبدانان مورد آسیب جدی قرار گرفته و در امام زاده عباس(ع) دشت عباس نیز دیوارهای آن ترک برداشته و وضعیت خطرناکی را برای ساختمان بقعه به وجود آورده است.

 

حجت الاسلام کاروند، یادآور شد: مساجد روستا و شهر آبدانان  نیز در جریان این زلزله و پس لرزه های کم و زیاد آن تخریب شده و استفاده از آنها با خطر روبه رو شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، خاطرنشان کرد: مکاتباتی به ستاد مدیریت بحران، استانداری و فرمانداری ایلام داشته تا با تشکیل کارگروه و اعزام تیم های به این اماکن، خسارات وارده را برآورد کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 396338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha