تاکید بر توجه بیشتر به وقف و موقوفات

خبرگزاری شبستان: رییس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک بر توجه هر چه بیشتر به وقف و موقوفات جدید تاکید کرد.

حجت الاسلام سید احمد میر‌مهدی، رییس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک به خبرنگار خبرگزاری شبستان به مناسبت هفته وقف گفت: وقف صدقه جاری و احسانی ماندگار است که باید به آن توجه فراوان شود.


وی با اشاره به وجود موقوفات فراوان در استان مرکزی افزود: باید به این موقوفات و تصرف در آن توجه بیشتری شود.


حجت الاسلام میر مهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اگر فرهنگ وقف به خوبی در جامعه ترویج شود، احساس امنیت برای افراد به ویژه نیازمندان بیشتر می شود، گفت: با این کار افرادی که با وقف ناآشنا بوده بیشتر احساس امنیت کرده و به انجام این عمل خیر ترغیب می شوند.


رییس حوزه علیمه امام خمینی (ره) اراک اضافه کرد: این امر تنها با پرداخت اموال توسط افرادی که تصرفاتی در وقف دارند، ایجاد می‌شود و این امر نیازمند توجیه متصرفان در موقوفات با ادله لازم است.


حجت‌الاسلام میر‌مهدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه موقوفات در بخش عتبات عالیات در استان مرکزی زیاد است و اگر حق وقف ادا شود نیاز بیشتر دیده نمی‌شود، تصریح کرد: باید مردم با نیازهای جامعه آشنا شده و موقوفات خود را با نیات مورد نیاز جامعه هماهنگ است.


وی تاکید کرد: باید فرهنگی در جامعه ترویج شود که واقفان موقوفات جدید نیات خود را با نیاز جامعه هماهنگ کنند به طوریکه در صورت رفع نیاز امکان انتقال نیت واقف به نیاز جامعه وجود داشته باشد.


رییس حوزه علیمه امام خمینی(ره) اراک در بخش دیگری از سخنانش وقف را انفاق در راه خدا دانست و بیان کرد: وقف یکی از انفاقات مستحب است که در قرآن به آن اشاره شده و از صفات مومن محسوب می‌شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 328184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha