اجرای برنامه های هفته وقف با شعار " همه واقف باشیم" در استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: برنامه های هفته وقف در سال جاری با شعار همه واقف باشیم در استان مرکزی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی (5 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، گفت: وقف سنت حسنه الهی است که گسترش آن در جامعه امری مهم و ضروری است.


وی با اشاره به اینکه در این هفته برنامه های مختلف فرهنگی وآموزشی به منظور تبیین این فرهنگ در جامعه برگزار می شود، افزود: همزمان با هفته وقف همایش استانی "وقف و رسانه" با حضور گسترده اصحاب رسانه و صاحبان تریبون های رسانه ای و فعالان در این عرصه در اراک برگزار می شود.


مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان مرکزی برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم در میادین اصلی شهرهای استان را از دیگر برنامه های این هفته دانست و اضافه کرد: در این ایستگاه ها کارشناسان و مشاوران به امر آموزش، ارایه مشاوره و آگاهی بخشی به افراد جامعه در زمینه وقف و موقوفات می پردازند.


این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش برگزاری نشست صنفی وقف را از دیگر برنامه های این هفته دانست و ادامه داد: این نشست ها با اصناف مختلف به منظور تبیین و تشریح فرهنگ وقف و تشویق آنان به مشارکت در این عمل خیرخواهانه و سنت حسنه برگزار می شود.
 

وی برپایی همایش همه واقف باشیم در مرکز استان و شهرستان ها، افتتاح 20 پروژه عمرانی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک، تجلیل از برترین های وقف، تبلیغات و اطلاع رسانی، کلنگ زنی پروژه های فرهنگی و عمرانی، برپایی نمایشگاه اوقاف، گلباران و عطر افشانی قبور مطهر شهدا و برگزاری مراسم زیارت حضرت رسول و عزاداری ایام شهادات امام مجتبی (ع) و امام رضا(ع) را از جمله برنامه های اوقاف و امور خیریه این استان در هفته وقف دانست.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برپایی محافل انس با قرآن، اجرای برنامه های مختلف در حوزه وقف با حضور صاحب نظران در هفته وقف، قرائت دعای ندبه و برپایی مجالس سخنرانی، غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه استان، برپایی خیمه های معرفت و برگزاری سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه توسط مدیر کل و روسای ادارات شهرستانی را از دیگر برنامه های این هفته دانست.


وی در ادامه خواستار همکاری و مساعدت هر چه بشتر اصحاب رسانه در زمینه وقف و اوقاف شد و گفت: رسانه ها می توانند به امر آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به افراد جامعه در زمینه وقف و موقوفات بپردازند.


پایان پیام/

کد خبر 326896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha