رسانه ها در ترغیب واقفین برای ایجاد موقوفات فرهنگی بکوشند

خبرگزاری شبستان: سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس با اشاره به اینکه در زمینه اعیاد اسلامی، وقف وجود ندارد و یا خیلی کم تعداد است، گفت: رسانه ها در ترغیب واقفین برای ایجاد موقوفات فرهنگی بکوشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام غلامحسین نیازی، سرپرست نمایندگی خبرگزاری شبستان در فارس، امروز (4 دی) در همایش وقف و رسانه استان که با حضور اصحاب رسانه در موقوفه نمازی شیراز برگزار شد، گفت: با عنایت به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" نامیده اند، اعتماد سازی در رسانه درخصوص موقوفات و انعکاس عواید آن در رسانه های مکتوب و مجازی می تواند تاثیرگذار باشد.


وی با اشاره به اینکه وقف کار زیر بنایی است و بخشی از آن به عهده رسانه است، افزود: اطلاع مردم از وقف و نیات واقفان می تواند جلب اعتماد مردمی را به دنبال داشته باشد و آنها را به وقف کردن ترغیب کند.


سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد فارس همچنین با اشاره به نقش وقف در تحول اقتصادی، خاطرنشان کرد: بخشی از موقوفات می تواند در زمینه اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد تا از طریق مشاوره های رسانه ای مشکلات اقتصادی مردم مرتفع شود.


حجت الاسلام نیازی با بیان اینکه در زمینه ایام شادی اهل بیت (ع) نظیر اعیاد اسلامی، وقف وجود ندارد و یا خیلی کم تعداد است، افزود: این کار رسانه هاست که موضوعات متنوع و شاخه های وقف را برای مردم بیان کنند تا گرایش مردم به وقف در برخی حوزه ها به خصوص وقف فرهنگی بیشتر شود.


پایان پیام/

کد خبر 326749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha